PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Atelier 2 - objektová, prostorová a akční tvorba 1 - ON2321A16
Anglický název: Atelier 2 - objects, space and action creation 1
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. MgA. Michal Sedlák, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: ON2321A19
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (17.09.2015)
Workshop, který je koncipovaný jako tvůrčí dílna formou blokové výuky, má studentům umožnit hlubší proniknutí do zákonitostí volné i užité výtvarné tvorby ve zvoleném oboru. Volně navazuje na prostorovou, objektovou tvorbu v bakalářském studiu. Téma i realizace projektu je cíleno na daleko širší a hlubší examinaci vlastních myšlenkových postupů, uchopení hmoty a materiálu v kontextu reálného prostoru. Experimenty a etudy jsou prostředky pro rovnocennou komunikaci mezi učitelem a studenty a jsou přípravou pro realizaci v konkrétním materiálu pro následující semestr.
Literatura
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)

* ADAMCOVÁ, M.: Keramika pro malé i velké. DDM, Olomouc 1994.
* LUCIE-SMITH, E.: ARTTODAY. Současné světové umění. Slovart, Praha 1996.

Pallasmaa Juhani. Myslící ruka. Archa, Zlín 2012. ISBN 978-80-87545-09-6

Pallasmaa Juhanni. Oči kůže. Archa, Zlín 2012. ISBN 978-80-87545-10-2

* PETRÁŇ, J. a kol.: Dějiny hmotné kultury I, II. SPN a Karolinum, Praha 1985, 1997.
* RADA, P.: Slabikář keramika. Grada Publishing, Praha 1997.
* RILEY, N., BAYEROVÁ, P.: Dějiny užitého umění. Slovart, Praha 2004.
* ROESELOVÁ, V.: Techniky ve výtvarné výchově. Sarah, Praha 1996.
* SPARKEOVÁ, P.: Století designu. Slovart, Praha 1999.

Metody výuky
Poslední úprava: BAKAIOVA/PEDF.CUNI.CZ (20.04.2012)

Formy výuky studijního předmětu : seminář

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (17.09.2015)

Aktivní účast na seminářích, průběžná konzultace projektu

Způsob ukončování studijního předmětu: klasifikovaný zápočet, rozprava v doprovodu seminární práce ve formě podle pokynů vyučujícího.

Sylabus
Poslední úprava: SEDLAK/PEDF.CUNI.CZ (18.09.2015)

 Zkoumání specifického prostoru a jevů v něm, zacílení na jevení určitého materiálu (kámen) v konkrétním prostoru (například v Praze) ve vztahu k současnosti, všímání si určité ne / aktualizace určitých vztahů v důsledku lidské činnosti či jednorázového zásahu do místa. Toto zkoumání může probíhat invdividuálními cestami a postupy, od teoretického bádání, hledání a komparace historických, teoretických pramenů v kombinaci s empirickým šetřením na místě, či vlastními výtvarnými gesty nečínícími si nárok na definitivní řešení, ale vedoucí k hlubší úvaze o podstatě situace v prostoru.

Úvodní exkurze po určitých místech slouží pro demonstraci nastoleného problému a podnět k individualizovanému řešení.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK