|
|
|
||
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2012)
|
|
||
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2012)
· BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. · Portál RVP.cz - především jeho modul Učitelský spomocník (http://spomocnik.rvp.cz/) · Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu (např. v Edmodo) · Materiály a soubory předávané v průběhu semestru - především aktuální v kurzu používaná prezentace přednášejícího pod názvem Vzdělávací technologie 21. století umístěná na Slideshare (http://www.slideshare.net/bobr/) |
|
||
Poslední úprava: BRDICKA/PEDF.CUNI.CZ (13.09.2012)
1. tematický celek Výzkum edukačních technologií, výukové cíle pro 21. století · Kurzweilův Zákon zrychlujících se změn · Implementace technologií jako inovační proces na úrovni učitele, školy a státu (Project ACOT, BECTA, Škola21) · 3 úrovně technologického determinismu podle Kanuky · Rozšířený model funkční gramotnosti, kompetence, standardy pro žáky a učitele, ověřování dosažení standardů · Model TPCK a jeho implementace v praxi 2. tematický celek Od školy 1.0 ke škole 2.0 · Od Webu 1.0 k Webu 2.0 (rozdíly mezi webem 1.0 a 2.0, příklady z praxe, blog, podcast, video-konference, webináře, víceuživatelská prostředí, výukové hry · Síťová generace (vlastnosti, vliv na výukové metody) · Technologické souvislosti psychodidaktických koncepcí behaviorismu, kognitivismu a konstruktivismu · Konektivismus a osobní vzdělávací prostředí podle Siemense a Downese · Vzdělávání v mracích, důsledky vybavení 1:1 · Proměny vzdělávacího prostředí (formální, neformální, informální) 3. tematický celek Technologie ve formálním vzdělávacím prostředí · Instruktivní a konstruktivní přístup podle Paperta · Vývoj systémů řízení výuky · eLearning jako nástroj kombinovaných výukových forem · Vzdělávací objekty (DUM, úložiště) · Převrácená třída (Khan Academy) · Webquest (primární výukové zdroje) · Projektová výuka (vyprávění digitálních příběhů) · Příklady úspěšných projektů (eTwinning, eLearning Awards) 4. tematický celek Technologie v neformálním vzdělávacím prostředí · eLearning ve virtuálním vzdělávacím prostředí · Problematika sdílení, remixu a právní souvislosti (Creative Commons) · Vývoj od volně dostupných programů k volně dostupným výukovým zdrojům · Volně dostupné výukové kurzy (MOOC), Open University · Andersonův teorém interakční ekvivalence · Analýza formálních a neformálních výukových výsledků (Learning Analytics, badges) 5. tematický celek Technologie v informálním vzdělávacím prostředí · Sociální sítě ve výuce (Facebook, Twitter, Google+ ad.) · Problematika bezpečnosti v online prostředí · Upravená Bloomova taxonomie podle Kanterové · Od kolaborace ke kooperaci podle Jarche · Učitel v prostředí sociálních sítí (vícenásobná osobnost podle Turke, rezident/návštěvník podle Whita, vztah k žákům) · Kontrola vlastní digitální stopy, vědomé budování virtuální online přítomnosti v roli učitele (viz Požadavky k zápočtu) |