|
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (01.02.2018)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (01.02.2018)
Posláním studijního předmětu Počítač ve vzdělávání je rozšířit schopnosti studentů ve využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vyučování a učení z různých aspektů se zvláštním důrazem na práci s mobilními technologiemi a sociálními sítěmi, přispět tak k poznání a pochopení vzdělávacího potenciálu ICT a připravit je na efektivní využití informačních technologií pro podporu inovativních metod výuky a učení. Cílem předmětu je vybavit studenty nejen potřebnými teoretickými znalostmi, ale pomoci jim též rozvinout jejich praktické schopnosti výukového využití ICT. Předmět se zabývá edukačními technologiemi na třech úrovních - 1. přístup k výukovým materiálům, 2. spojení s jinými lidmi prostřednictvím sociálních sítí, 3. vliv technologií na vlastní výukový proces. Kromě toho se zaměřuje na projektovou výuku s využitím ICT a na právní otázky související s možností využití počítače ve výuce. Absolvent by měl být schopen navrhnout a zhodnotit různé edukační situace využívající technologie, umět aplikovat nejnovější online nástroje a integrovat se do odborně zaměřené komunity lidí majících potenciál mu průběžně pomáhat v odborném i osobním růstu v roli učitele. Tímto způsobem účast v kurzu přispěje k budování osobního vzdělávacího prostředí studentů a k nastartování jejich následného celoživotního vzdělávání. |
|
||
Poslední úprava: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (01.02.2018)
|
|
||
Poslední úprava: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (01.02.2018)
Reflexe témat předmětu Vzdělávací technologie v práci učitele: 1. Aktuální vývoj vzdělávacích technologií 2. Role vzdělávacích technologií 3. Proměny aplikací vzdělávacích technologií 4. Využití technologií ve formálním vzdělávacím prostředí 5. Využití technologií v neformálním vzdělávacím prostředí 6. Využití technologií v informálním vzdělávacím prostředí 7. Perspektivy vzdělávacích technologií |