PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Galerijní a muzejní edukace 2 - OKNW1V109A
Anglický název: Gallery and Museum Education 2
Zajišťuje: Katedra výtvarné výchovy (41-KVV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2017
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Marie Fulková, Ph.D.
Prerekvizity : OKNW1V104A
Je prerekvizitou pro: OKNW1V125A
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (15.10.2018)
Cílem kursu je vést studenty k otevřenému chápání mnohačetných funkcí obrazu či artefaktu v současné kultuře, k reflexi animační praxe v kulturních institucích a posléze k tematizaci a konceptové analýze specifického edukačního modelu. Výstupem kursu je vytvoření skupinového návrhu vzdělávacího projektu, umožňujícího zprostředkování kulturního produktu/artefaktu publiku různého věku a zájmů. Individuálními prvky projektu jsou scénáře animačních aktivit a editace edukačních materiálů pro muzeum/galerii.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (15.10.2018)

Základní studijní literatura a studijní pomůcky 
 
FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V.: Muzejní A Galerijní Edukace 1. Vlastní Cestou K Umění. Praha: Univerzita Karlova V Praze, Pedagogická fakulta, 2012 Praha: Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2012. ISBN 978-80-7290-535-5 (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta) ISBN 978-80-7101-111-8 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze).

FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V., KITZBERGEROVÁ, L.: Muzejní a galerijní edukace 2. Učení z umění.  Vzdělávací programy Uměleckoprůmyslového musea v Praze a Galerie Rudolfinum 2012 a 2013. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta a Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2013, ISBN978-80-729-700-7. (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta), ISBN 978-80-7101-127-9 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze)

KESNER, L. ml.: Muzeum umění v digitální době. Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha, Argo a Národní galerie, 2000. 

Fulková, M.; Straker, A.; Jaros, M.: The Empirical Spectator and Gallery Education. The International Journal of Art and Design Education. 2004, 23,  č. 1, str. 4-16. ISSN 1476-8062

KULKA, T., CIPORANOV, D.(Eds.): Co je umění? Texty angloamerické estetiky 20. století. Praha:

Pavel Mervart, 2010. ISBN 978-80-87378-46-5 ZAHRÁDKA, P. (Ed.) Estetika na přelomu milénia. Vybrané problémy současné estetiky. Barrister & Principal, 2010. ISBN 978-80-87474-11-2 Online podpora – výsledky výzkumného projektu NAKI : www.gamuedu.cz www.upm.cz (edukace)

Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky 

Edukační programy k výstavním projektům výzkumu NAKI  MKČR 2011 – 2013,  www.gamuedu.cz FULKOVÁ, M. Výtvarná výchova – návod k použití. (2013) Kapitola 11. Str. 376 – 397. In SLAVÍK, J., CHRZ, V., ŠTECH, S. a kol: Tvorba jako způsob poznávání.  Praha: Karolinum 2013. ISBN 978-80-246-2335-1. 

HENDL, J.: Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005.  Fotoaparát, rekordér, terénní deník, informovaný souhlas kurátorů edukačního programu a účastníků programu (školy, vyučující, žáků nebo zákonných zástupců).

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Zuzana Fišerová, Ph.D. (15.10.2018)

zkouška

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK