PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Počítač ve vzdělávání - OKNUZ19207
Anglický název: Computer in education
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: oba
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Ing. Irena Fialová, CSc.
Je neslučitelnost pro: OKNUZ19007
Je záměnnost pro: OKNUZ19007
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (25.02.2014)
Studijní předmět OKNUZ19V207 Počítač ve vzdělávání je jako volitelný určen pro studenty následného magisterského studia učitelství, kteří jsou vybaveni základní počítačovou gramotností minimálně na úrovni úspěšného zvládnutí bakalářského kurzu OBUZ19V202 nebo absolvovali jinou ekvivalentní výuku.
Cíl předmětu
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2012)

Posláním studijního předmětu Počítač ve vzdělávání je seznámit studenty se základními způsoby využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vyučování a učení z různých aspektů se zvláštním důrazem na využití internetu, přispět tak k poznání a pochopení vzdělávacího potenciálu ICT a připravit je na efektivní využití informačních technologií pro podporu inovativních metod výuky a učení.

Literatura
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2012)

BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/.

ČERNOCHOVÁ,M., KOMRSKA,T., NOVÁK,J. Využití počítače při vyučování. Praha : Portál, 1998.

FIALOVÁ, I. Web Pages Evaluation. In Proceedings TET 2001. Praha : UK, Editor Sponberg,H., Lustigová, Z., Zelenda,S., s. 274-275, 2001. ISBN 80-238-7132-3.

JARKOVSKÁ, L. Úskalí genderově senzitivního vzdělávání. In : Vztahy, jazyky, těla. Ed. Heczková, L. a kol. Praha : FHS UK v Praze, 2007.

JIROVSKÝ, V. Kybernetická kriminalita. Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1561-2

LUHAN, M. Jak rozumět médiím. Praha : Odeon, 1991.

MAREŠ,J. Styly učení žáků a studentů. Praha : Portál, 1998.

PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. 3.rozšířené a aktualizované vydání. Praha : Portál, 2001.

SLAVÍK, J., NOVÁK, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha : Portál 1997.

IT právo. Dostupné na www:

Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad.

Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu

Metody výuky
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2012)

přednáška

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (20.10.2012)

- Aktivní přístup k zadaným úkolům v prostředí MOODLE na požadované úrovni
- Prezentace a obhájení seminární práce (tvůrčí práce v rámci témat výuky na dané téma) s prokázáním příslušné úrovně vědomostí dané problematiky a s prokázáním praktické způsobilosti

Sylabus
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (07.03.2013)
  • úvod do problematiky
  • základy využití edukačních technologií
  • informační zdroje
  • gender a ICT
  • právní problémy spojené s edukačními technologiemi
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK