PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Počítačová podpora výuky - OKNUZ19001
Anglický název: Computer Supported Education
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: oba
E-Kredity: 1
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Ing. Irena Fialová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (23.09.2011)
Posláním studijního předmětu Počítačová podpora výuky je seznámit studenty se základními způsoby využití informačních technologií ve vyučování a učení z různých aspektů s cílem přispět k poznání a pochopení skutečného vzdělávacího potenciálu ICT a připravit studenty jako budoucí učitele na efektivní využití informačních technologií pro podporu výuky a učení. Cíl předmětu spočívá v osvojení poznatků o významu a funkci počítačových technologií ve výuce a v procesu učení žáka, ve zvládnutí základních přístupů k využití programových prostředí a zhodnocení jejich specifik a funkčních možností a v návrhu postupů pro různé edukační situace. Obsahově se předmět zaměřuje na teoreticko-metodologické a praktické otázky související s možnosti využití počítače ve výuce a integrací ICT do vzdělávání, na projektovou výuku s využitím ICT, distribuovanou výuku a praktické ukázky využití ICT ve výuce a učení.
Literatura
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (23.09.2011)

·         DONÁT, J. e-Business pro manažery. Praha : Grada Publishing, 2000.

·         FIALOVÁ, I. Evaluace Internetových stránek. In Modernizace výuky v technicky orientovaných oborech a předmětech. Olomouc : UP Olomouc, s.191-192, 2000.

·         JIROVSKÝ, V. Kybernetická kriminalita. Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1561-2

·         MATĚJKA, Michal. Počítačová kriminalita. Brno : Computer Press, 2002, ISBN 80-7226-419-2

·         NASKE, P. Metodický portál - Počítačová gramotnost v základních školách [online]. 2007 [cit. 2009-03-14]. Dostupný z WWW: http://www.rvp.cz/clanek/219/1534

·         PALMER, S., WEAVER, M. Úloha informací v manažerském rozhodování. Praha : Grada Publishing, 1999.

·         Patton, Ron Testování softwaru. Brno: Computer Press, 2002, 1. vydání. 313 stran. ISBN 80-7226-636-5.

·         POLČÁK, Radim, GŘIVNA, Tomáš. Kyberkriminalita a právo. Praha : AUDITORIUM, 2008. 220 s. ISBN 987-80-903786-7-4.

·         PROVAZNÍK, K. Zdraví a zdravotnictví - Děti a dospělí před obrazovkou [online]. 2000 [cit. 2009-01-09]. Dostupný z WWW: http://www.zdrav.cz/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=22

·         RODRYČOVÁ, D., STAŠA, P. Bezpečnost informací. Praha : Grada Publishing, 2000.

·         SMEJKAL, V. Internet a §§§. Praha : Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0058-1

·         Sborníky POŠKOLE

·         WWW servery s danou problematikou

·         Učitelský spomocník. Dostupný z: URL: http://www.spomocnik.cz

·         Infovek. Dostupný z http://www.infovek.sk

·         Evaluace softwaru:

·         http://www.educat.hu-berlin.de/lernsoftware/bewertung/evaluation/kos.pdf

·         http://www.educa.ch/DYN/77189.asp

·         http://testovani-softwaru.navajo.cz/

·         IT právo. Dostupné na www: http://www.itpravo.cz/

·         Počítačové a informatické právo. http://fmv.vse.cz/depts/kpra/pra_202o.htm

·         server Parlamentu ČR http://www.psp.cz/

Studijní materiály v Moodle

Metody výuky -
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (23.09.2011)

přednáška

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (23.09.2011)

- Aktivní přístup k zadaným úkolům v seminářích
- Prezentace a obhájení práce na dané téma s prokázáním příslušné úrovně teoretických vědomostí dané problematiky a s prokázáním praktické způsobilosti využívat informační zdroje a výukový software v učení a ve výuce. Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě uvedené literatury a informačních zdrojů.

Sylabus -
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (23.09.2011)

Informační společnost, informační technologie, informační gramotnost, vzdělávání v informační společnosti, informační výchova
Informační zdroje, kompetence učitele a žáka, evaluace informačních zdrojů
Média, media a komunikace, pedagogika médií
Komunikace, pedagogická komunikace s ICT podporou
Postavení a funkce ICT ve vzdělávání, využití ICT ve výuce v závislosti na počtu počítačů, programech, charakteru technologie a různých etapách výuky
Gender a ICT
Projektová výuka, příklady projektové výuky s počítačovými technologiemi; distribuovaná výuka, e-learning, virtuální vzdělávací prostředí
Klasifikace a taxonomie didaktického software, zdroje software, nasazení výukového software, analýza didaktického software, evaluace výukového softwaru
Ergonomie práce s počítačem
Právní problémy používání software, Internet a právní hledisko

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK