PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Kultura a PR vzdělávací organizace - OKNU1U133C
Anglický název: Culture and PR of Education Organization
Zajišťuje: Katedra andragogiky a managementu vzdělávání (41-KAMV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Roman Liška, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Roman Liška, Ph.D. (28.06.2023)
Předmět se věnuje problematice public relations a kultuře v organizacích se zaměřením na vzdělávací organizace. Public relations (PR) jsou sociálně komunikační aktivitou. Jejím prostřednictvím organizace působí na vnitřní i vnější veřejnost se záměrem vytvářet a udržovat s ní pozitivní vztahy a dosáhnout tak mezi oběma vzájemného porozumění a důvěry. Kultura organizace pak představuje soustavu hodnot, norem, přesvědčení, postojů a domněnek, mnohdy neformulovaných, avšak určujících způsob chování a jednání lidí a organizace. Předmět zahrnuje základní přístup k public relations, provázanost s kulturou organizace, její filosofií a identitou.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Roman Liška, Ph.D. (28.06.2023)

Cílem předmětu je seznámit se s významem, projevy a typy kultury organizace (školy), nástroji její tvorby, faktory ovlivňující public relations škol a prostředky, které v oblasti PR lze ve škole využít.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Roman Liška, Ph.D. (28.06.2023)
Studium se opírá o prezenční výuku v rozsahu uvedeném v sylabu a předpokládá i dostatečnou časovou dotaci věnovanou samostudiu a plnění zadaných úkolů.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Roman Liška, Ph.D. (28.06.2023)

Povinná literatura: 

BLOUDEK, J., D. MÜLLER, S. KUBÁTOVÁ a T. BUJNA. Kultura organizace je cestou ke strategii. Praha: Management Press, Albatros Media a.s., 2017. ISBN 978-80-7261-335-9.

HEJLOVÁ, D. Public relations. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-9876-9.

MATOUŠ, Z. et al. Management vzdělávání dospělých a vzdělávacích organizací. Praha: Česká andragogická společnost, 2021. 150 s. ISBN 978-80-907809-3-4.

PAULOVČÁKOVÁ, L. Kultura a PR vzdělávací organizace. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2020. ISBN 978-80-7603-165-4.

SVĚTLÍK, J. Marketingové řízení školy. 2. aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2009. ISBN 978-80-7357-494-9.

 

Doporučená literatura:

ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů. Praha.: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.

DOMINIK, DVOŘÁK, STARÝ K. a Urbánek P. Škola v globální době. Praha: Karolinum Press, 2015. ISBN 978-80-246-2977-3.

HEATH, R. L. Encyclopedia of public relations. london: Sage publications, 2005. ISBN 978-0-7619-2733-4.

FTOREK, J. Public relations a politika: kdo a jak řídí naše osudy s naším souhlasem. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-6690-4.

JANOUCH, V. Internetový marketing. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4311-7.

KOPECKÝ, L. Public relations: dějiny – teorie – praxe. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4229-8.

KOTLER, P. a K.L. KELLER. Marketing management. 14. vydání. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4150-5.

LUKÁŠOVÁ, R. a I. NOVÝ. Organizační kultura: od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku. Praha: Grada, 2004. ISBN 978-80-247-0648-1.

SCOTT, D.M. The New Rules of Marketing PR. 4. vyd. Wiley, 2013. ISBN 978-1-118-48876-SVOBODA, V. Public relations – moderně a účinně - 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2866-7.

ŠEDIVÝ, M. a O. MEDLÍKOVÁ. Public relations, fundraising a lobbing: pro neziskové organizace. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4040-9.

 

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Roman Liška, Ph.D. (28.06.2023)

Hlavní témata předmětu:

1.     Kultura školy 

2.     Klima školy

3.     Škola jako značka

4.     Image školy 

5.     Marketingová komunikace a komunikační kampaň 

6.     Vztahy s veřejností

7.     Komunikace školy s veřejností na internetu

8.     Sociální sítě školy

9.     Marketingový výzkum a škola 

10.   Etika ve škole

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Roman Liška, Ph.D. (28.06.2023)

Zápočet

·    Písemný test

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK