Poslední úprava: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (21.06.2018)
Předmět navazuje na předchozí výuku didakticky zaměřených předmětů studia technické a informační výchovy, zvláště pak na příslušné tematické celky z Edukační technologie. Předmět se zaměřuje na aktuální vývoj vzdělávacích technologií, především na praktické aspekty uplatnění konstruktivistické teorie učení, konstruktivních přístupů k edukaci a příslušných výukových metod. V souladu s převažující didakticko metodickou orientací druhého cyklu studia je cílem předmětu rozvinout schopnost studentů didakticky a technicky vhodným způsobem transformovat nabyté vědomosti a dovednosti do reálných výukových aktivit s konstruktivním, resp. problémovým a projektovým zaměřením založeným na využití ICT. Snahou je celkově zlepšit způsobilost studentů ve směru praktické aplikace ICT ve vzdělávání.
Poslední úprava: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (21.06.2018)
The course builds on the previous themes oriented on didactic of the technical subjects, especially in the thematic units of educational technology and ICT in education. The course focuses on practical aspects of implementation of constructivist theory of learning, constructive approaches to education and relevant teaching methods. In accordance with the prevailing didactic methodological orientation of the second cycle of study is to develop didactically and technically appropriate manner of the participants to transform the acquired knowledge and skills to real learning activities with constructive, respectively problem and project-based focus on the use of ICT, and thus improve the overall fitness of students in the direction of practical application of ICT in education.
Literatura
Poslední úprava: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (21.06.2018)
BRDIČKA, B. Učení s počítačem. Praha : PřF UK, 1996. BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání. AISIS, Kladno 2003, ISBN 80-239-0106-0, http://it.pedf.cuni.cz/~bobr/role/. Portály zabývající se danou problematikou - především Učitelský spomocník, RVP.cz, Česká škola, eTwinning ad. Zdroje Internetu odkazované ze stránek kurzu Materiály a soubory předávané v průběhu semestru
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (21.06.2018)
Prokázání příslušné úrovně vědomostí a dovedností z oblasti zaměření předmětu.
Prokázání způsobilosti aplikovat příslušné vědomosti při řešení praktických problémů.
Poskytnutí zpětné vazby, přínosů a rezerv k předmětu
Sylabus
Poslední úprava: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (21.06.2018)
Kognitivní a konstruktivistické aspekty psychodidaktických soustav Instruktivní, konstruktivní a konektivistické edukační prostředí Současné pojetí a nástroje konstruktivní výuky Konstruktivní výukové aplikace Projektové metody a výukové projekty Virtuální prostředí a současný vývoj eLearningu Metodické aspekty realizace konstruktivních metod edukace Semestrální práce reflektující získané znalosti probírané problematiky
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. (21.06.2018)
Aktivní práce v seminářích, průběžné plnění úkolů
Vytvoření a obhájení zápočtové práce z oblasti zaměření předmětu
Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě uvedené literatury a informačních zdrojů.