PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika ICT 03 s reflexí praxe - OKN2319812
Anglický název: ICT Didactics 03 with reflection on practice
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Prerekvizity : OKN2319711
Je prerekvizitou pro: OKN2319912
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2011)
Ústředním tématem předmětu jsou možnosti využití ICT v procesu učení a poznávání žáka. Pozornost bude věnována jednak metodickým ukázkám, jak rozvíjet žákovo myšlení v aktivitách s ICT, tak výsledkům výzkumů zabývajích se dopadem využití ICT na učení žáka.
Literatura -
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2011)

DOUGIAMAS, M. A Journey into Constructivism. http://dougiamas.com/writing/constructivism.html

FREEDMAN, T. Computers in classrooms. http://terry-freedman.org.uk/artman/publish/article_1490.php#discreteICT

FREEDMAN, T. Ask Miller! Using & Teaching Educational Technology. http://terry-freedman.org.uk/artman/publish/article_1504.php.

HARMS, W.F. What is Information? Three Concepts. In Biological Theory 1(3), 2006. s.230-242.

HEJNÝ, M., KUŘINA, F. Dítě, škola a matematika. Praha : Portál, 2001.

HILLIS, W.D. Vzor v kameni. Jednoduché myšlenky, které řídí počítač. Praha : Academia, 2003.

ISSACSON, W. Steve Jobs. PRÁH, 2011.

LEAVITT, D. Muž, který věděl příliš mnoho. Dokořán Argo : Praha, 2007.

OBLINGER, J., OBLINGER, D. Eds. Educating the Net Generation. EDUCASE Publishers, Boulder, CO, 2005. Dostupné na: <http://www.educause.edu/educatingthenetgen>

MUDRÁK, D. Rozvíjení kompetence pro manipulaci se strukturami jako součást informační výchovy. Praha : PedF UK, 2007. Doktorandská práce.

NOVAK, J.D., CAŇAS, J.A. The Theory Underlying Concept Maps and How to Construct and Use Them. http://cmap.ihmc.us/Publications/ResearchPapers/TheoryCmaps/TheoryUnderlyingConceptMaps.htm

UDEN, L., BEAUMONT, C. Traditional vs. Cognitive Learning. Chapter in: Technology and Problem-Based Learning. 2006.

SEMENOV, A., RUDČENKO, T., ŠEGLOVA, O. Informatica: Mathematical basics of thinking and communications. Worksheet 1-4. Moscow : INT, 1997.

SEMENOV, A. ICT in Schools. A Handbook for teachers. UNESCO, 2005. Ed. J.Anderson. http://unesdoc.unesco.org/images/0013/001390/139028e.pdf

SMITH, G. Steve Wozniak. Pragma, 2007.

http://www.cast.org/library/books/ltr/

http://archive.futurelab.org.uk/projects/

http://www.iea.nl/icils.html

http://www.emtech.net/index.shtml

http://teachertube.com/videoList.php?pg=featuredvideolist

http://www.internettime.com/2010/05/state-of-informal-learning-address/

Sylabus -
Poslední úprava: CERNOCHO/PEDF.CUNI.CZ (04.12.2011)

ICT jako nástroj pro žákovo učení a poznání

  • ICT jako nástroj pro vizualizaci informací
  • ICT jako nástroj pro zpracování dat
  • ICT jako nástroj podporující interaktivitu
  • ICT jako nástroj pro řešení problémů různého typu
  • ICT jako nástroj pro kreativní činnost
  • ICT jako nástroj pro kolaboraci, komunikaci a sdílení
  • ICT jako nástroj pro organizaci poznatků
  • ICT jako nástroj pro rozvoj myšlení

Výsledky některých výzkumů o dopadu ICT na učení žáků

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK