PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teorie didaktických situací - OKN2310301
Anglický název: Theory of didactical situations
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. RNDr. Jarmila Novotná, CSc.
Prerekvizity : OKN2310002
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)
Kurz je sou48st9 bloku D1 zaměřeného na didaktiku matematiky.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)

Kurz je určen všem zájemcům, kteří se chtějí seznámit podrobněji s jednou z významných teorií z oblasti didaktiky matematiky.

Literatura -
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)

BROUSSAU, G.: Theory of Didactical Situations in Mathematics. [Dordrecht,/Boston/London: Kluwer Academic Publishers, 1997. (Francouzská verze: Brousseau, G. (1998). Théorie des situations didactiques.) ISBN 0-7923-4526-6.

BROUSSAU, G. - SARRAZY, B.: Glossaire de quelques concepts de la théorie des situations didactiques en mathématiques. DAEST, Université Bordeaux 2, 2002.

HRABÁKOVÁ, H.: Využití Teorie didaktických situací v prostředí české školy. [Diplomová práce.] Praha: UK-PedF, 2005.

NOVOTNÁ, J. Ukázky analýzy a priori pro slovní úlohy. In: Sborník z JŠDS Vrabcov, jaro 2003. Praha: UK-PedF, OR Didaktika matematiky, s. 31-54.

NOVOTNÁ, J. ? PELANTOVÁ, A. - HRABÁKOVÁ, H. ? KRÁTKÁ, M.: Příprava výukových situací. In Sborník příspěvků celostátní konference Jak učit matematice žáky ve věku 11-15 let? Plzeň: Vydavatelský servis Plzeň, 2006, p. 151-173. ISBN 80-86843-08-4.

NOVOTNÁ, J. ? PELANTOVÁ, A. - HRABÁKOVÁ, H. ? KRÁTKÁ, M.: Příprava a analýza didaktických situací. Studijní materiál k projektu Podíl učitele ZŠ na tvorbě ŠVP. Blok D02. Praha: JČMF 2006. ISBN 80-7015-085-8 [CDROM]

SLOŽIL, J.: Teorie didaktických situací v české škole : Dělitelnost přirozených čísel v 6. ročníku ZŠ. [Diplomová práce.] Praha: UK-PedF, 2005.

SPAGNOLO, F. ? ČIŽMÁR, J.: Komunikácia v matematike na strednej škole. Brno: Masarykova universita, 2003.

Metody výuky -
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)

Seminář

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)

Příprava a zpracování didaktické situace s využitím znalostí a dovedností získaných v kurzu.

Sylabus -
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (04.06.2010)

1. Základní pojmy Teorie didaktických situací (situace, didaktické prostředí, znalost a vědomost, didaktický kontrakt, analýza a priori, a posteriori)

2. Základní principy TDS

3. Příprava didaktických situací

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK