PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Seminář k přípravě bakalářské práce (vychovatelství) - OKBV3P055A
Anglický název: Seminar for preparation of a bachelor thesis
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:12/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (50)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D.
PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Prerekvizity : OKBV3P011A
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)
Předmět je propedeutikou k tvorbě bakalářské práce. Věnuje se pravidlům psaní odborného textu, zpracování odborných zdrojů, empirického šetření a jeho výstupů, respektive zpracování portfolia profesního rozvoje.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)

Student vysvětlí požadavky a strukturu bakalářské práce.

Odliší pravidla psaní odborného textu, na příkladech vysvětlí etiku i formu zpracování odborných zdrojů.

Formuluje příklady cíle a metody empirického šetření a možnosti interpretace výsledků.

Orientovaně argumentuje příležitosti zpracování portfolia profesního rozvoje.

Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (16.10.2023)

Předmět má  5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 150 hodinám. Přímá výuka 12 hodin včetně přípravy, samostudium literatury (za celý semestr) 30 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 30 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 30 hodin. Seminární práce 48 hodin.

Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)

UNIVERZITA KARLOVA. Elektronické informační zdroje UK [online]. 2018 [cit. 2018-01-04]. Dostupný z:  http://knihovna.pedf.cuni.cz/eiz.htm

ČMEJRKOVÁ, Světla, František DANEŠ a Jindra SVĚTLÁ. Jak napsat odborný text. Praha: Leda, 1999. 256 s. ISBN 80-85927-69-1.

GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6

HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. 1 vyd. Praha: Karolinum, 1997. 243 s. ISBN 80-7184-549-3

ŠVINGALOVÁ, D. Metodické pokyny pro zpracování bakalářských prací. Liberec : Technická Univerzita, 2003. ISBN 80 -7083-704-7

HOLOUŠOVÁ, D.; KROBOTOVÁ, M. Diplomové a závěrečné práce. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0458-3.

Bibliografické odkazy citace dokumentů dle ČSN ISO 690 (01 0197)

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)

Aktivní účast v seminářích - nelze nahradit samostudiem. Úloha na projektu BP jako podklad pro hodnocení.

V podmínkách distanční výuky bude předmět realizován kombinací on-line výuky a reflektovaných úkolů, které budou východiskem seminární práce.

On-line výuka v ZOOM, aktuální komunikace a materiály v MOODLe tohoto předmětu včetně odkazů a přístupu na on-line setkání v ZOOM.

Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (26.01.2024)

Požadavky a struktura bakalářské práce, etika zpracování.

Pravidla psaní odborného textu.

Etická pravidla a formu zpracování odborných zdrojů.

Cíle a metody empirického šetření a možnosti interpretace výsledků.

BP formou portfolia profesního rozvoje.

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (09.03.2020)

On-line studijní opora na adrese: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=8985

Heslo pro hosty: akredkpg19

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK