Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (11.01.2018)
V předmětu Odborná pedagogická praxe je hlavní pozornost věnována konkrétním ukázkám ze školní praxe z výuky předmětů odborného zaměření studenta na SŠ. Na základě ukázek se studenti učitelství seznámí s metodickými postupy klíčových témat předmětů vzdělávací oblasti oboru zaměření. Analyzovaná témata se budou dotýkat procesu sebevzdělávání, sdílení zkušeností a využití internetu jako nástroje odborného růstu.
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (11.01.2018)
In teaching the subject Pedagogical practice is the main focus specific examples of good practice in teaching specialized subjects at the secondary school student. Based on samples of the student teachers learn with the methodology of key topics in the field of educational courses focus. Analyzing a subject will affect the process of self-education, experience sharing and use of the Internet as a tool for professional growth.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (11.01.2018)
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X. Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7. PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998. ISBN 80-7076-793-7. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997. VANĚČEK, D. Didaktika technických odborných předmětů. Praha : ČVUT, 2016. ISBN 978-80-01-05991-3.
Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (11.01.2018)
rozvíjet schopnost pozorovat výuku s akcentem na práci žáků a učitele
rozvíjet dovednost vést záznam pozorování vyučování na hospitacích
rozvíjet schopnost provádět pedagogicko-psychologickou didaktickou analýzu pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce
realizace vlastních vyučovacích výstupů, vedení studentů ve vyučovacím procesu
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (11.01.2018)
develop the ability to observe teaching with emphasis on the work of pupils and teachers
develop the skills to keep a record observations on observing teaching
develop the ability to do pedagogical-didactic analysis of psychological phenomena observed and teaching situations in the classroom
realization of their own teaching outcomes, guide students in the teaching process
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (11.01.2018)
Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe.
Vypracování, úspěšné obhájení zadaných úloh.
Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu (hospitační záznam, modelová příprava na výuku).