PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika odborného vzdělávání II - OKBPV19502
Anglický název: Didactics of Vocational Education II
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HS]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OKBO1I126A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Prerekvizity : OKBPV19306
Je prerekvizitou pro: OKBPV19507
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh ZS   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (26.08.2019)
Vyučovací předmět připravuje studenty pro tvůrčí přístup ve výuce, vede studenty k jejich samostatné a tvůrčí práci. Vysvětluje a uplatňuje využití didaktických zásad, metod, organizačních forem a metod ve výuce odborného vzdělávání. Vysvětluje význam vztahů mezi vyučovacími předměty.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (26.08.2019)

ČADÍLEK, M. Didaktika odborného výcviku technických oborů. Brno : Masarykova univerzita, 1995. ISBN 80-210-1081-9.
MOŠNA, F., RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha : PedF UK, 1996. ISBN 80-902166-0-9.
OURODA, S. Oborová didaktika. Brno : MZLU, 2000. ISBN 80-7157-477-5.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.
SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.
SVOBODA, E., BEČKOVÁ, V., ŠVERCL, J. Kapitoly z didaktiky odborných předmětů. Praha : ČVUT, 2004. ISBN 80-01-02928-X.
VINTR, J. Úvod do didaktiky odborného výcviku. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 1998. ISBN 80-7040-292-X.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (26.08.2019)
  • Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů.
  • U zkoušky si student vylosuje dva tematické okruhy z učiva.
Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (26.08.2019)

Vnitřní podmínky výuky a učení v závislosti na předmětu.
Proces učení a jeho fáze, faktory ovlivňující učení.
Osvojování pracovních dovedností a vytváření jejich soustav.
Úloha a význam vytváření racionálních a efektivních způsobů učení v odborném vzdělávání.
Rozvíjení myšlení, tvořivosti a samostatnosti v odborném vzdělávání.
Verbální a neverbální komunikace v praktických předmětech a odborném výcviku.
Srozumitelnost a jasná komunikace v praktických předmětech odborného vzdělávání.

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (26.08.2019)
  • Úspěšné splnění zadaných úloh k řešení.
  • Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu. Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů (seminární práce je zaměřena na návrh uplatnění vhodných aktivizujících metod ve vybraném tématu vyučovacím předmětu oboru studenta resp. který vyučuje, s uvedením postupu práce ve vyučovací hodině při uplatňování uvedené aktivizující metody a organizačních forem).
  • Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK