PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Odborná pedagogická praxe III - OKBO1I128A
Anglický název: Professional Teaching Practice III
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 20 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Prerekvizity : OKBO1I122A
Je prerekvizitou pro: OKBO1I134A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (08.09.2022)
V předmětu Odborná pedagogická praxe se studenti zaměřují na rozvoj didaktických dovedností ve svém zaměření. Hlavní pozornost je věnována konkrétním ukázkám ze školní praxe z výuky předmětů praktického zaměření svého oboru na SOŠ. Analyzovaná témata se budou dotýkat sdílení informací, zkušeností a výukových materiálů, osobního vzdělávacího prostředí žáka a učitele.
Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (08.09.2022)

V případě, že nebude možno konat prezenční výuku na fakultě a výuka bude realizována distanční formu v souvislosti s COVID-19, bude distanční forma výuky prováděna on-line v MS Teams. On-line výuka bude vždy v časech výuky podle rozvrhu. Současně bude distanční výuka posílena zasíláním podkladových materiálů a úkolů k vypracování e-mailem.

Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (08.09.2022)

ČADÍLEK, M. Didaktika odborného výcviku technických oborů. Brno : MÚ, 1995. ISBN 80-210-1081-9.
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
MOŠNA, R., RÁDL, Z. Problémové vyučování a učení v odborném školství. Praha : KTCHVOV Pedf UK, 1996. ISBN 80-902166-0-9.
Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.  ISBN 80-7076-793-7.

Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (08.09.2022)

rozvíjet schopnost pozorovat výuku s akcentem na práci žáků a učitele
rozvíjet dovednost vést záznam pozorování vyučování na hospitacích
prezentace a následný rozbor vybraného tematického celku před ostatními posluchači a před kamerou
realizace vlastních vyučovacích výstupů, vedení studentů ve vyučovacím procesu

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (08.09.2022)

Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe.
Vypracování a úspěšné splnění zadaných úloh k řešení (hospitační záznamy, modelové přípravy na výuku).
Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu.
Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování.
Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu.
Zápočet má řádný a dva opravné termíny.

V případě, že nebude možno konat prezenční výuku na fakultě a výuka bude realizována distanční formu v souvislosti s COVID-19, bude distanční forma výuky prováděna on-line v MS Teams. On-line výuka bude vždy v časech výuky podle rozvrhu. Současně bude distanční výuka posílena zasíláním podkladových materiálů a úkolů k vypracování e-mailem.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK