PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Odborná pedagogická praxe II - OKBO1I122A
Anglický název: Professional pedagogical practising II.
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 20 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Prerekvizity : OKBO1P115A
Je prerekvizitou pro: OKBO1I128A
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (25.01.2022)
V předmětu se studenti zaměřují na rozvoj didaktických dovedností ve své specializaci, na možnosti poznávání a rozvoje různých stránek osobnosti žáků, seznamují se školou jako celkem, její atmosférou, sociálními vztahy, způsobem řízení. Studenti mají pochopit, jak výše uvedené oblasti ovlivňují výchovně vzdělávací práci školy a její výsledky.
Deskriptory
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (25.01.2022)

V případě, že nebude možno konat prezenční výuku na fakultě a výuka bude realizována distanční formu v souvislosti s COVID-19, bude distanční forma výuky prováděna on-line v MS Teams. On-line výuka bude vždy v časech výuky podle rozvrhu. Současně bude distanční výuka posílena zasíláním podkladových materiálů a úkolů k vypracování e-mailem.

Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (25.01.2022)

ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi). Hradec Králové : Gaudeamus, 2001. ISBN 80-7041-412-X.
Pedagogická praxe: metodické pokyny. Plzeň : Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2000. ISBN 80-7082-659-2.
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc : Univerzita Palackého, 1998.  ISBN 80-7076-793-7.
SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha : Portál, 1997.
VANĚČEK, D. Didaktika technických odborných předmětů. Praha : ČVUT, 2016. ISBN 978-80-01-05991-3.

Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (25.01.2022)
  • Náslechy u zkušených učitelů, rozvoj schopnosti pozorovat výuku s akcentem na práci žáků a učitele.
  • Hospitační činnost ve výuce prakticky zaměřených předmětů a odborného výcviku, varianty tvorby hospitačního záznamu, úloha hospitačního pozorování.
  • Rozbor hospitační činnosti, analýza pozorovaných jevů a didaktických situací ve výuce, didaktická analýza učiva, poznávání stránek osobností žáků.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (25.01.2022)
  • Aktivní práce ve škole v průběhu pedagogické praxe.
  • Úspěšné splnění zadaných úloh k řešení.                                                                                         .
  • Vypracování seminární práce z oblasti zaměření předmětu. Požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů.
  • Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování.
  • Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu.
  • Zápočet má řádný a dva opravné termíny.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK