PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Praktikum z grafického softwaru - design - OKBI1I132B
Anglický název: Graphics Software Practice - Design
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 16 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OKBI3I035A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Vladimír Rambousek, CSc.
Neslučitelnost : OKBI1I131B
Prerekvizity : OKBI1I108A
Je neslučitelnost pro: OKBI1I131B
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Stanislav Lustig (25.09.2018)
Posláním předmětu Praktikum z grafického software - design je poskytnout studentům v návaznosti na základní předmět Počítačová grafika možnost prohloubit vědomosti a dovednosti z oblasti počítačové grafiky orientované na specifické technické a programové vybavení a práci s grafickými daty na počítači, a to z pohledu zdůrazňujícího tvůrčí práci s příslušnými technickými a programovými prostředky. Cílem předmětu je osvojení příslušných dalších poznatků a především pak rozvinutí praktických kompetencí studentů pro tvůrčí práci v oblasti počítačové grafiky, včetně hlubšího ovládnutí vybraných programových nástrojů, koncepčních, funkčních a estetických hledisek tvorby aplikací, organizace práce s grafickými daty a možností zpracování těchto dat ve vyšších celcích. Předmět se orientuje na poznání vlastností vybraných grafických editorů, včetně 3D editorů, DTP systémů a dalších tvůrčích prostředí pro práci s grafickými daty, poznání jejich možností z hlediska tvůrčí práce, charakteristik základních tvůrčích pravidel a postupů a jejich ovládnutí v rámci vlastní tvorby grafických aplikací.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Stanislav Lustig (25.09.2018)

DVOŘÁKOVÁ, Z. DTP a předtisková příprava. Brno : Computer Press, 2015.
FOLEY, J., D. Computer graphics - principles and practice. Addison-Wesley Publishing, 2005.
HOROVÁ, I. 3D modelování a vizualizace v AutoCadu. Brno : Computer Press, 2008.
KADAVÝ, D., PÍRKOVÁ, K. CorelDRAW X4. Brno : Computer Press, 2009.
KOLEKTIV. Adobe Illustrator CS3.  Brno : Computer Press, 2015.
KOLEKTIV. Adobe Photoshop CS3. Brno : Computer Press, 2015.
KOLEKTIV. Cinema 4D R10.  Brno : Computer Press, 2008.
NĚMEC, P.. GIMP 2.8 uživatelská příručka pro začínající grafiky.  Brno : Computer Press, 2013.
ROUBAL, P. Kreslení a grafika. Praha : Computer Press, 2010.
TŮMA, T. Počítačová grafika a design. Brno : Computer Press, 2007.
3D grafika jako na dlani. Dostupné z URL: < http://www.3dscena.cz >.
3D software - server o programech Cinema 4D.  Dostupné z URL: < http://www.3dsoftware.cz >.
3D Total - The CD artists home page. Dostupné z URL: < http://www.3dtotal.com >.
Digineff - wbové stránky o digitální fotografii. Dostupné z URL: < http://www.digineff.cz >.
Grafika on-line. Dostupné z URL: < http://www.grafika.cz >.
Pixel - 2D/3D grafika a animace, digitální video a zvuk. Dostupné z URL: < http://www.pixel.cz >.
Server o problematice 3D grafiky a digitálních médií Dostupné z URL: < http://3dgrafika.cz/ >.
Software pro 3D grafiku a animace Maxon CINEMA 4D, VRay, RPC, XFrog. Dostupné z URL: < http://www.cinema4d.cz/ >.
Materiály k výuce předmětu na serveru MOODLE. Dostupné z URL: < http://moodle.pedf.cuni.cz/ >.
Textové materiály, prezentace a grafické soubory distribuované v průběhu semestru.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Stanislav Lustig (25.09.2018)

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu

•     Zpracování samostatného projektu dle konkrétní specifikace (specifikace zadání nejpozději měsíc po zahájení) a následná prezentace a obhajoba.

•     Jednotlivě vypracované pracovní etudy zaměřené na jednotlivá dílčí témata.

•     Odevzdání zápočtové práce i etud dle dispozic vyučujícího, struktura a ostatní náležitosti dle upřesnění (nejdéle měsíc před odevzdáním) v rámci zápočtového týdne.

•      Obhajoba projektu dle pokynů vyučujícího. Pro udělení KZ je nutné splnění všech podmínek!

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Stanislav Lustig (25.09.2018)

Pokročilá práce ve vektorovém grafickém editoru

Programování 3D aplikací OpenGl

2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D, práce se scénou, pohyb, animace
3D Grafické editory

Možnosti 3D modelováni, představení produktů, modelovací techniky

Cinema 4D
Úvod - orientace v 3D prostoru (otočeni, přiblížení, pohledy, ortogonálni, perspektivní zobrazeni), transformace, grafická primitiva, rendering
Základy modelování - boolean, loft, extrude, polygon mesh modeling
Textury - materiály, bitmapové textury, tvorba textury, pokročilé materiály
Osvětlení - typy světel, barevné filtry, stíny, světelné atributy materiálu
Rendering - pokročilé nastaveni renderingu, pluginy, síťový rendering
Kamera - typy kamer, pohyb kamery, parametry kamery
Animace - klíčové snímky, animace po křivce
Pokročilé modelovací metody - částicové systémy, atmosférické efekty

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK