PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy počítačové gramotnosti II - OKB7319102
Anglický název: Computer literacy basics II.
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Irena Fialová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (20.12.2015)
Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými technickými prostředky využitelnými v edukaci, s jejich edukačním potenciálem a způsoby funkční implementace interaktivních didaktických prostředků do výuky. Tematicky se předmět zaměřuje na terminologické konstrukty oblasti didaktických prostředků, problematiky tvorby, implementace a využití didaktických materiálů při práci s interaktivními didaktickými prostředky, poznání jejich parametrů a didaktických specifik vybraných technických výukových prostředků. Realizace předmětu je podporována virtuálním vzdělávacím prostředím Moodle. Ke každému celku výuky je v systému Moodle pro studenty k dispozici výukové materiály, příslušné informační zdroje a metody pro práci.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (20.12.2015)
  • AN, Heejung, Sandra ALON a David FUENTES. Tablets in K-12 education: integrated experiences and implications. 1. vyd. 2015, pages cm. ISBN 978-1-4666-6303-9.
  • BABJÁKOVÁ, L. Robot Bee-Bot na 1. stupni ZŠ. 2012.
  • BĚLOHLÁVKOVÁ, V. 33 rad jak úspěšně prezentovat. Brno : Computer Press, 2004. 110 s. ISBN 80-251-0326-9
  • DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti [online]. 2008. Dostupný z WWW: <http://www.tykva.net/files/UJAK/ucebni_pomucky.pdf >.
  • TOCHÁČEK, D., LAPEŠ, J. Edukační robotika. Praha: PedF UK, 2012, ISBN 978-80-7290-577-5.
  • HERODEK, M. Tablet pro úplné začátečníky. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 216 s. ISBN 978-80-251-4333-9.
  • další odkazy a zdroje zveřejněné v Moodle kurzu

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (20.12.2015)
  • Vytvoření prezentace pro interaktivní tabuli s prvky navozujícími interaktivitu
  • Vytvoření aktivity (metodika) pro práci s dotykovými zařízeními ve výuce 
  • Vytvoření aktivity pro práci s programovatelnou hračkou BeeBot
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Petra Vaňková, Ph.D. (20.12.2015)

INTERAKTIVNÍ TABULE

  • Interaktivní tabule, druhy, možnosti využití,
  • Softwarová podpora
  • Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi
  • Tvorba výukových objektů a interaktivních prezentací pro práci na interaktivní tabuli

DOTYKOVÁ ZAŘÍZENÍ

  • Tablety a telefony, druhy, možnosti využití, softwarová podpora
  • Zásady práce ve třídě (1 : 1)
  • Práce s aplikacemi a produktivní práce s dotykovými zařízeními

PROGRAMOVATELNÉ HRAČKY

  • Programovatelné hračky a jejich aplikace do výuky různých předmětů
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK