PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Tvorba a design multimediálních aplikací - OKB1319603
Anglický název: Building and Designing Multimedia Applications
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D.
Prerekvizity : {OKB1IT13, 5. sem., PV}
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (10.03.2015)
Posláním studijního předmětu Tvorba a design multimediálních aplikací je v návaznosti na předmět zaměřený na multimediální systémy vybavit studenty potřebnými vědomostmi a dovednostmi v oblasti návrhu a tvorby multimediálních aplikací z hlediska technologického, tvůrčího a provozního, a tím u nich rozvinout základní způsobilost ve směru vytváření a využívání multimediálních aplikací. Předmět je obsahově orientován na technické a programové prostředky pro tvorbu multimediálních aplikací a pochopení jejich specifik a funkčních možností. Obsahová témata se týkají oblastí audiovizuální tvorby, zpracování obrazového a digitálního signálu, vývojových prostředí pro multimediální aplikace, záznamu, reprodukce a zpracování multimediálních dat, možností a způsobů využití programového vybavení pro zpracování zvuku a obrazu, možností a způsobů tvorby multimediálních aplikací. Předmět se svou orientací rovněž úzce dotýká oblastí prostorového zobrazování, 3D grafiky a rozšířené reality.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (16.05.2019)

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu

  • Průběžné plnění úkolů zadávaných v průběhu semestru
  • Semestrální práce dle zadání odevzdaná do daného termínu
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D. (16.05.2019)

ZÁKLADNÍ POJMY

  • Multimédia
  • Jednotlivé multimediální složky
  • Grafické prvky, zvuky, video, prvky rozšířené reality

DRUHY A VLASTNOSTI MULTIMEDIÍ A JEJICH UPLATNĚNÍ

  • Zdroje multimediálních dat
  • Uplatnění multimédií v praxi

HARDWARE PRO ZPRACOVÁNÍ MULTIMEDIÍ

  • Jednotlivé snímací prvky, kamery, rozlišovací schopnost, digitální foto

PRÁCE SE ZVUKEM A VIDEEM NA POČÍTAČI

  • Editory a střižny, nelineární střih videa - vlastní seznámení se software
  • Základy práce s kamerou + ostatní zdroje
  • pokročilé zpracování videa

PROGRAMY PRO TVORBU MULTIMEDIÍ

  • Zvukové editory
  • Práce s několika typy střižen
  • Charakteristika specializovaných programů pro animaci, vytváření virtuálních scén (3D grafika)
  • Programové vybavení pro vývoj aplikací rozšířené reality

MULTIMEDIÁLNÍ APLIKACE

  • Užití ve výchově a vzdělávání
  • Základní postupy a pracovní návyky při přípravě a realizaci multimediálních projektů
  • Konečná úprava, adjustace a distribuce

VIRTUÁLNÍ A ROZŠÍŘENÁ REALITA

  • Práce s prostředím pro VR a AR
  • Specifika tvorby aplikací VR a AR
  • Implementace 3D grafiky
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK