PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Praktikum z grafického softwaru - design - OKB1319308
Anglický název: Graphics Software Practice - Design
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 12 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Je zajišťováno předmětem: OKBI1I132B
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Stanislav Lustig
Prerekvizity : OKB1319204
Anotace -
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (27.11.2014)
Cílem předmětu je osvojení příslušných dalších poznatků a především pak zásadní rozvinutí praktických kompetencí studentů pro tvůrčí práci v oblasti počítačové grafiky, včetně hlubšího ovládnutí vybraných programových nástrojů, koncepčních, funkčních a estetických hledisek tvorby aplikací, organizace práce s grafickými daty a možností zpracování těchto dat ve vyšších celcích - projektech. Předmět se orientuje na poznání nejen elementárních vlastností vybraných grafických editorů, včetně 3D editorů, DTP systémů a dalších tvůrčích prostředí pro práci s grafickými daty, poznání jejich možností z hlediska tvůrčí práce, charakteristik základních tvůrčích pravidel a postupů a jejich ovládnutí v rámci vlastní tvorby grafických aplikací.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (29.10.2019)

DVOŘÁKOVÁ, Z. DTP a předtisková příprava. Brno : Computer Press, 2015.

FOLEY, J., D. Computer graphics - principles and practice. Addison-Wesley Publishing, 2005.

HOROVÁ, I. 3D modelování a vizualizace v AutoCadu. Brno : Computer Press, 2008.

KADAVÝ, D., PÍRKOVÁ, K. CorelDRAW X4. Brno : Computer Press, 2009.

KOLEKTIV. Adobe Illustrator CS3.  Brno : Computer Press, 2015.

KOLEKTIV. Adobe Photoshop CS3. Brno : Computer Press, 2015.

KOLEKTIV. Cinema 4D R10.  Brno : Computer Press, 2008.

NĚMEC, P.. GIMP 2.8 uživatelská příručka pro začínající grafiky.  Brno : Computer Press, 2013.

ROUBAL, P. Kreslení a grafika. Praha : Computer Press, 2010.

TŮMA, T. Počítačová grafika a design. Brno : Computer Press, 2007.

3D grafika jako na dlani. Dostupné z URL: < http://www.3dscena.cz >.

3D software - server o programech Cinema 4D.  Dostupné z URL: < http://www.3dsoftware.cz >.

3D Total - The CD artists home page. Dostupné z URL: < http://www.3dtotal.com >.

Digineff - wbové stránky o digitální fotografii. Dostupné z URL: < http://www.digineff.cz >.

Grafika on-line. Dostupné z URL: < http://www.grafika.cz >.

Pixel - 2D/3D grafika a animace, digitální video a zvuk. Dostupné z URL: < http://www.pixel.cz >.

Server o problematice 3D grafiky a digitálních médií Dostupné z URL: < http://3dgrafika.cz/ >.

Software pro 3D grafiku a animace Maxon CINEMA 4D, VRay, RPC, XFrog. Dostupné z URL: < http://www.cinema4d.cz/ >.

Materiály k výuce předmětu na serveru MOODLE. Dostupné z URL: < http://moodle.pedf.cuni.cz/ >.

Textové materiály, prezentace a grafické soubory distribuované v průběhu semestru.

Sylabus
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (27.11.2014)

Témata studijního předmětu

Praktikum z grafického software - design

POKROČILÁ PRÁCE VE VEKTOROVÉM GRAFICKÉM EDITORU

•         Příprava podkladů pro projekty ve 2D vektorovém editoru

•         Aplikace podkladů 2D grafiky pro projekty ve 3D grafice

PROGRAMOVÁNÍ 3D APLIKACÍ OPENGL

•         2D objekty, transformace ve 2D, 3D objekty, transformace ve 3D

•         práce se scénou

•         pohyb

•         animace

3D GRAFICKÉ EDITORY

•         Možnosti 3D modelováni,

•         Představení software a klasifikace 3D editorů

•         Modelovací techniky

CINEMA 4D

•         Úvod - orientace v 3D prostoru (otočeni, přiblížení, pohledy, ortogonálni, perspektivní zobrazeni), transformace, grafická primitiva, rendering

•         Základy modelování - boolean, loft, extrude, polygon mesh modeling

•         Textury - materiály, bitmapové textury, tvorba textury, pokročilé materiály

•         Osvětlení - typy světel, barevné filtry, stíny, světelné atributy materiálu

•         Rendering - pokročilé nastaveni renderingu, pluginy, síťový rendering

•         Kamera - typy kamer, pohyb kamery, parametry kamery

•         Animace - klíčové snímky, animace po křivce

•         Pokročilé modelovací metody - částicové systémy, atmosférické efekty

Příprava a realizace tematických projektů pro jednotlivce a skupiny s aplikací jednotlivých metod a postupů.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: LUSTIGS/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)

Požadavky ke klasifikovanému zápočtu

•     Zpracování samostatného projektu dle konkrétní specifikace (specifikace zadání nejpozději měsíc po zahájení) a následná prezentace a obhajoba v rámci výuky!

•     Jednotlivě vypracované pracovní etudy zaměřené na jednotlivá dílčí témata.

•     Odevzdání zápočtové práce i etud dle dispozic vyučujícího, struktura a ostatní náležitosti dle upřesnění (nejdéle měsíc před odevzdáním) v rámci zápočtového týdne.

•      Obhajoba projektu musí proběhnout před zápočtovým týdnem. Pro udělení KZ je nutné splnění všech podmínek!

Studijní opory
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (27.11.2014)

C DVOŘÁKOVÁ, Z. DTP a předtisková příprava. Brno : Computer Press, 2008. CO FOLEY, J., D. Computer graphics -principles andpractice. Addison-Wesley Publishing, 2005.

CO HOROVÁ, I. 3D modelování a vizualizace v AutoCadu. Brno : Computer Press, 2008. C KADAVÝ, D. CorelDRAW. Brno : Computer Press, 2007. C KOLEKTIV. Adobe Illustrator CS3. Brno : Computer Press, 2008. C KOLEKTIV. Adobe Photoshop CS3. Brno : Computer Press, 2008. C KOLEKTIV. Cinema 4D R15. Brno : Computer Press, 2012. CO KOLEKTIV. GIMP praktická uživatelská příručka. Brno : Computer Press, 2007. ffl ROUBAL, P. Kreslení a grafika. Praha : Computer Press, 2006. CO TUMA, T. Počítačová grafika a design. Brno : Computer Press, 2007. & 3D grafika jako na dlani. Dostupné z URL: < http ://www. 3dscena. cz >. & 3D software - server o programech Cinema 4D. Dostupné z URL: <

http://www.3dsoftware.cz >. & 3D Total - The CD artists home page. Dostupné z URL: < http://www.3dtotal.com >. & Digineff - wbové stránky o digitální fotografii. Dostupné z URL: <

http://www.digineff.cz >. & Grafika on-line. Dostupné z URL: < http://www.grafika.cz >. & Pixel - 2D/3D grafika a animace, digitální video a zvuk. Dostupné z URL: <

http://www.pixe!.cz >. & Server o problematice 3D grafiky a digitálních médií Dostupné z URL: < http://3dgrafika. cz/ >.

& Software pro 3D grafiku a animace Maxon CINEMA 4D, VRay, RPC, XFrog. Dostupné

z URL: < http://www.cinema4d.cz/ >. & Materiály k výuce předmětu na serveru MOODLE. Dostupné z URL: <

http://moodle.pedf.cuni.cz/ >. & Textové materiály, prezentace a grafické soubory distribuované v průběhu semestru

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK