PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Pohybové dovednosti dětí IV - OKB01T157B
Anglický název: Motor skills of Children IV
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc.
Mgr. Lenka Vojtíková, Ph.D.
Záměnnost : OPB01T157B
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Ivan Přibyl (03.06.2019)
Kurz seznamuje se základy zdravotní tělesné výchovy se zaměřením na SDT a odchylky od SDT v souvislosti s využitím vyrovnávacích cvičení a korekcí při cvičení. Zvládnutí pohybových dovedností pohybových her vhodných pro předškolní věk dětí. Seznámení se z pravidly těchto her, se zásadami jejich řízení a organizace. Úrazová prevence v pohybových hrách.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Gabriela Jahodová, Ph.D. (19.05.2019)

Hošková, B., Matoušová, M. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy. Praha, Karolinum, 1998.

Pernicová, H. a kol. Zdravotní tělesná výchova. Praha: Fortuna, 1993.

Kabelíková, K., Vávrová, M. Cvičení o obnovení a udržení svalové rovnováhy. Praha: Grada, 1997.

Kyralová, M., Matoušová, M. Zdravotní tělesná výchova II. část - učební text. Praha: Onyx, 1995.

Hronzová, M. Vyrovnávací a kondiční cvičení. Praha: Karolinum: 2011.

Srdečný, V. Tělesná výchova zdravotně oslabených. Praha: SPN, 1977.

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Hana Dvořáková, CSc. (31.01.2020)

V rámci ZTV: 

1. Osvojit si správné držení těla a jeho hodnocení.

2. Osvojit si konkrétní vyrovnávací cviky (rytmizaci, korekce, ukázka,..).

3. Informace o dalších oslabeních a možné kompenzaci.

Pohybové hry:

1. Osvojení zásobníku pohybových her.

2. Hry pro rozvoj základní motoriky a manipulační dovednosti

 

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Ivan Přibyl (03.06.2019)

Aktivní účast ve výuce, mikrovýstup v rámci ZTV

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK