PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didaktika a praxe vyučování TV - OK0620272
Anglický název: Didactics and practice of teaching P. E.
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, KZ [HS]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Další informace: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=12206
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D.
Neslučitelnost : O01320272
Prerekvizity : OK0620061
Záměnnost : O01320272
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (27.05.2021)
Ověření získaných poznatků a dovedností a schopnost studentů aplikovat je v praxi ve vyučovací hodině s dětmi s následnou sebereflexí a diagnostikou a evaluací efektivity vyučovací jednotky. Seznámit s možnostmi vytváření zdravého prostředí ve škole, vřazování pohybu do režimu vyučování a využití pohybových aktivit v rámci projektového vyučování. Součástí předmětu je také problematika bezpečnosti a právně postižitelné chyby učitele v tělesné výchově, vybrané didakticko organizační aspekty a formy výuky včetně analýzy a východiska vybraných problémových didaktických situací.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (18.10.2021)

Získat poznatky, dovednosti a schopnost studentů aplikovat je v praxi ve vyučovací hodině s dětmi s následnou sebereflexí a diagnostikou a evaluací efektivity vyučovací jednotky.

Deskriptory
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (27.05.2021)

 

Kód: 9ih06po

Link:

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3acecc001d74d24cac84a2f7bee312f519%40thread.tacv2/conversations?groupId=7ae4a820-a80b-45a2-9136-1d99fb7b2e42&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d

Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (18.10.2021)

Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz
Dvořáková, H. Didaktika tělesné výchovy a dětí s hendikepy. Praha: UK PedF.

Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Mužík, L., Krejčí, M. Tělesná výchova a zdraví. Olomouc: Hanex.
Mazal, F. Pohybové hry a hraní. Olomouc: Hanex, 2000.
Měkota, K., Kovář, R. at al. Unifittest (6 - 60). Olomouc: UP, 1995.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Optimalizace denního režimu žáků mladšího školního věku. České Budějovice. INCA, 1999.
Krejčí, M., Baumeltová, M. Týdny zdraví ve škole. České Budějovice. JČU, 2001.
Dobrý, L., Svatoň, V. Analýza didaktické interakce. Praha: UK FTVS.
Adamírová, J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Základy psychomotoriky. Praha: Unie zdravotní tělesné výchovy, 2003.

Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (27.05.2021)

Zpracování a realizace praktických příprav vyučovacích hodin ve třídách 1. st. ZŠ, následná sebereflexe a evaluace na základě diagnostických metod. Možnosti realizace pohybových aktivit v režimu dne, zhodnocení prostředí školy z tohoto pohledu, zpracování integrovaného projektu, zpracování projektu podporujícího pohybové aktivity ve vztahu ke zdravému prostředí školy. Zápočtové požadavky - zpracování tří příprav na jednotku TV, realizace jedné z příprav, sebereflexe a analýza, zpracování integrovaného projektu pro vyučování, zpracování projektu prostředí podporujícího pohybové aktivity. Součástí předmětu je také problematika bezpečnosti a právně postižitelné chyby učitele v tělesné výchově, vybrané didakticko organizační aspekty a formy výuky včetně analýzy a východiska vybraných problémových didaktických situací. Klasifikovaný zápočet - teoretické znalosti a schopnosti jejich aplikace.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (31.01.2020)

Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru. Podmínkou splnění předmětu je zpracová seminární práce v rámci stanoveného počtu zpracovaných příprav na hodinu a úspěšné splnění písemného testu alespoň na 75%.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK