PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Plavání III - OK0620142
Anglický název: Swimming III
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:ústní
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z+Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 6 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Irena Svobodová
Neslučitelnost : O01320142
Prerekvizity : OK0620065
Záměnnost : O01320142
Je prerekvizitou pro: OK0620143
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)
Zásady bezpečnosti při výuce plavání. záchrana tonoucího a způsoby dopomoci.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)

Osvojení základů bezpečnosti u vody a zvládnutí záchranné akce.

Deskriptory -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (15.02.2021)

V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice. Odkaz: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3a6b97c7e1892c410080f7fc27af1fe9ef%40thread.tacv2/1613227422470?context=%7b%22Tid%22%3a%22e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2%22%2c%22Oid%22%3a%226e6b82fe-b6f2-4e6b-be1b-7183ad5fd85f%22%7d

Link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9765

Literatura -
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)

1.      Hoch, M. Plavání - teorie a didaktika . Praha : SNP, 1993

2.      Karger, P. - Kaufman, Z. Záchranář-první pomoc. Praha : VZS ČČK 2007

3.      Miler, T.a kol. Záchranář - Bezpečnost a záchrana u vody. Praha : VZS ČČK 2007

4.     ČECHOVSKÁ, I., MILER, T. Plavání. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2001. 132 s. + 8 příloh. ISBN 80-247- 90491

5.     KARGER, P., MILER, T. Novinky v záchraně tonoucích. Praha : Výcvik. centrum VZS ČČK. 11 s.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)

Tematické okruhy ke zkoušce z plavání - (1 otázka z teorie + 1 otázka z metodiky)
A. Teorie
1) Význam, úkoly a cíle plavání
2) Rámcový vzdělávací program, školní vzdělávací program – plavecké výuky (klíčové kompetence, očekávané výstupy, učivo)
3) Vliv plaveckého výcviku na rozvoj jednotlivých klíčových kompetencí
4) Etapy plavecké přípravy  - didaktické aspekty výuky, metody výuky, organizační formy, využití her v plavecké výuce, bezpečnostní hlediska při výuce, plavecké pomůcky, nácvik plaveckých pohybů a dovedností
5) Metodická a didaktická hlediska plavecké výuky dětí mladšího školního věku
6) Legislativa povinné plavecké výuky dětí na 1. stupni ZŠ
7) Pohybové schopnosti a jejich rozvoj v plavání
B. Metodika
Popis vybraného plaveckého způsobu – motýlek, znak prsa a kraul včetně startovního skoku a jednotlivých obrátek (technika, biomechanické zákonitosti provedení, metodika nácviku, průpravná cvičení)
Studenti mají tři pokusy k ukončení předmětu.

Sylabus -
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (08.02.2013)

Hygienické zásady a bezpečnost při výuce plavání. Záchrana tonoucího a způsoby dopomoci unavenému plavci. Nácvik záchranné akce - skok do neznámé vody, přiblížení, uchopení, narovnání, tažení tonoucího, vyndavání z vody a příprava na resuscitaci. První pomoc a resuscitace.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)

Aktivní účast ve výuce, 85% docházka, praktický test - akce záchrany, plavání pod vodou s lovením puku (bez brýlí), 25m tažení figuríny, uplavat 400m kraul, 200m plavání v oděvu, skok z 3m - ženy po nohou, muži střemhlav; ústní zkouška. Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu  

Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK