PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Plavání II - OK0620065
Anglický název: Swimming II
Zajišťuje: Katedra tělesné výchovy (41-KTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 13 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (999)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Irena Svobodová
Neslučitelnost : O01320065
Prerekvizity : OK0615110, OK0620113
Záměnnost : O01320065
Je prerekvizitou pro: OK0620142
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.06.2018)
Osobní zdokonalování techniky plaveckých způsobů kraul, prsa a znak s využitím plaveckých pomůcek (ploutve, packy destičky, pontony,"nudle" apod.). Nácvik a zvládnutí techniky plaveckého způsobu motýlek, včetně celé metodiky nácviku (využití plaveckých ploutví). Rozvoj plavecké vytrvalosti a síly. V praktických hodinách výuky seznámit s hlavními tréninkovými metodami na rozvoji plavecké vytrvalosti a s pomocí časoměrného zařízení (stopky), naučit studenty tyto metody používat. Zdokonalování techniky startů a obrátek. Teorie a didaktika plavání. Bezpečnost a hygienické zásady. Hry a doplňkové činnosti ve vodě.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: SVOBODOI/PEDF.CUNI.CZ (26.11.2013)

Rozšíření počtu plaveckých dovedností a zdokonalování již získaných. Rozvoj plaveckých schopností.

Deskriptory -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.10.2020)

V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice.

Link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9764

Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (22.03.2019)

Čechovská, I. Plavání dětí s rodiči. Praha : Grada Publishing, 2007

Hofer, Z.. Technika plaveckých způsobů. Praha : Karolinum, 2003

Hoch, M. Plavání - teorie a didaktika . Praha : SNP, 1993

Dvořáková, H.,Engelthalerová, Z. a kol.(2017). Tělesná výchova na 1. stupni základní školy - kpt. 4.8 - Plavání. Praha: Karolinum.

Hrabinec,J. a kol. (2017). Tělesná výchova na 2. stupni základní školy - kpt.2.5 - Plavání. Praha: Karolinum.

 

Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (21.06.2018)

Zdokonalování techniky plaveckých způsobů - prsa, znak, kraul s využitím plaveckých pomůcek (ploutve, packy destičky, pontony,"nudle" apod.). Nácvik plaveckého způsobu motýlek- využití plaveckých ploutví pro správné provedení a rytmizaci. Zdokonalování techniky startů a obrátek. Rozvoj plavecké vytrvalosti a síly - metody střídavá, intervalová, distanční, které studenti využívají v praktických hodinách a pracují za pomoci časoměrného zařízení s TF, intervalem odpočinku, délkou zátěže atd. Teorie a didaktika plavání využití výukových metod, organizace výcviku, zásady výuky, legislativa atd. Seznámení s bezpečností a hygienickými zásadami při výuce plavání. Hry a doplňkové činnosti ve vodě. Metodické výstupy. Zápočtové požadavky: uplavat 200m souvisle bez přerušení a v průběhu plavání této tratě uplavat od plaveckých způsobů kraul, znak, prsa a delfín minimálně 25m v libovolném pořadí  - hodnotí se technické provedení. Součástí tratě je startovní skok z bloku. Každý student plave samostatně v oddělených drahách.

 

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Irena Svobodová (30.09.2020)

80% aktivní účast ve výuce

- 200m souvisle bez přerušení a v průběhu plavání této tratě uplavat od plaveckých způsobů kraul, znak, prsa a delfín minimálně 25m v libovolném pořadí  - hodnotí se technické provedení.

Součástí tratě je startovní skok z bloku. 

Studenti plavou sami v oddělených drahách a každý student má 2 opravné pokusy pro splnění zápočtu.

 

Cíl a obsah předmětu, stejně jako požadavky na ukončení předmětu, zůstávají i v distanční výuce nezměněné, mění se pouze forma výuky.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK