PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Individuální přístupy k žákům v matematice - OK0610001
Anglický název: Individual approaches to pupils in mathematics
Zajišťuje: Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 8 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (25)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D.
Mgr. Marie Tichá, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)
Kurz je zaměřen na posilování profesních kompetencí studentů. Předpokládá se propojení poznatků a zkušeností ze studia pedagogických a psychologických disciplín, matematiky a její didaktiky a praxe.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

 

Pochopit možnosti, podmínky a hranice individualizovaného přístupu ve vyučování matematice k různým typů žáků.

 

 

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

 

 

Hejný, M. Kuřina, F. Dítě, škola a matematika

Materiály na stránkách SUMA (upřesníme na semináři)

M. Rendl, N. Vondrová a kol. Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů

N. Vondrová, M. Rendl a kol. Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků

Úlohy ze soutěže Klokan (kategorie Klokánek a Benjamin)

 Vzdělávací programy

 Učebnice pro 1.-5.ročník ZŠ

 

Další literatura bude uváděna na seminářích

 

 

 

 

 

 

 

 

Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

Kombinace přednášky s dílnou, Individuální a společné reflexe vyučování za základě ukázek prací žáků.

 

 

 

 

 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Jana Macháčková, Ph.D. (06.02.2021)

Aktivní účast na cvičení, vypracování úkolů podle pokynů zadaných na cvičeni.

V případě distanční výuky je požadována kamera a funkční mikrofon.

Odkaz na připojení: https://meet.google.com/uua-yvoa-cep

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Marie Tichá, CSc. (19.01.2018)

Jak chápeme heterogenitu a diferenciaci.

Jak chápeme rozdíly mezi individuálním přístupem a společným vzdělávání

Budeme se zabývat možnými cestami individualizace a diferenciace vzdělávání žáků (v tématech vybraných společně se studenty, např. Pravidelnosti a závislosti, úměrnost - tabulky a grafy; Obsah geometrických útvarů na 1. stupni ZŠ; Tvoření úloh - struktura a kontext).

Budeme posuzovat možnosti badatelsky orientovaného vzdělávání.

Budeme se zamýšlet nad reakcemi učitelů.

Pokusíme se hledat možné cesty odstraňování nedostatků a miskoncepcí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK