Obsahově se předmět zaměřuje na teoreticko-metodologické a praktické otázky související s možnosti didaktického využití počítače ve výuce a integrací ICT do vzdělávání, na projektovou výuku s využitím ICT, distribuovanou výuku a praktické otázky související s možnosti využití počítače v mateřské škole.
Součástí předmětu je poskytnutí minima poznatků z právní oblasti, týkající se informačních zdrojů a didaktického softwaru.
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
The aim of subject is to introduce students to basic ways of using information technology in teaching and learning from different aspect with the target to add some to knowledge and understanding of real educational potencional ICT and prepare students as future teachers on the effective using of information technology for support teaching and learning. The goal of this subject is to get better knowledge about meaning and function of computer technology in the tuition and in process of pupil's learning, in mastering basic point of view in using program environment and to evaluate its specific and functional possibilities and analyzing what to do in different educational situation. Content of this subject is focused on theoretical-methodical and practical questions connected with possibilities of using computer in tuition and integration of ICT into education.
Cíl předmětu
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
Cílem studijního předmětu je seznámit studenty/ky se základními způsoby využití informačních technologií v mateřské škole z různých aspektů s cílem přispět k poznání a pochopení skutečného vzdělávacího potenciálu ICT a připravit je na efektivní využití informačních technologií.
Literatura
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
Studijní materiály, edukační klasické a e-zdroje v příslušném Moodle kurzu pro tento předmět
Metody výuky -
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
přednáška/cvičení
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
Lecture
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
- Aktivní přístup k zadaným úkolům v prostředí MOODLE na požadované úrovni - Prezentace a obhájení seminární práce (tvůrčí práce v rámci témat výuky na dané téma) s prokázáním příslušné úrovně vědomostí dané problematiky a s prokázáním praktické způsobilosti
Sylabus -
Poslední úprava: NOVAKJ/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2016)
Informační společnost, informační technologie, informační gramotnost, vzdělávání v informační společnosti, informační výchova Informační zdroje, kompetence učitele a žáka, evaluace informačních zdrojů Média, media a komunikace, pedagogika médií Komunikace, pedagogická komunikace s ICT podporou Postavení a funkce ICT ve vzdělávání, využití ICT ve výuce v závislosti na počtu počítačů, programech, charakteru technologie a různých etapách výuky Gender a ICT Projektová výuka, příklady projektové výuky s počítačovými technologiemi; distribuovaná výuka, e-learning, virtuální vzdělávací prostředí Klasifikace a taxonomie didaktického software, zdroje software, nasazení výukového software, analýza didaktického software, evaluace výukového softwaru Ergonomie práce s počítačem Právní problémy používání softwaru, Internet a právní hledisko Pojmové mapy, specifika, užití ve výuce, praktické cvičení Kategorizované hodnocení dětí, možnosti hodnotících systémů Specifika ICT pro práci se zvukem a hudbou
Poslední úprava: FIALO/PEDF.CUNI.CZ (22.09.2016)
- Information society, information technology, information literacy, education in information society, information instructing - Information resources, teacher and pupil competences, resources evaluation, media, media and communication, media pedagogy, pedagogy communication with ICT support - Gender and ICT - Project education, examples of project education with computer technology, distributed learning, e-learning, virtual educational environment - Classification and taxonomy of didactical software, software resources, using educational software, didactical software analyze, ergonomics of computer work - Educational software, information resources and www pages evaluation - Legal using software, Internet and legal point of view
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: NOVAKJ/PEDF.CUNI.CZ (02.10.2016)
Podmínkou zkoušky je odevzdání zadaných úkolů a seminrní práce - zadání v prostředí kurzu MOODLE a upřesnění ve výuce.