PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Technická a informační výchova III. - OK0419315
Anglický název: Technology and Information Education III.
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 5 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (13.09.2018)
Třetí část předmětu je věnována didaktice praktických činností, především aktivizujícím metodám výuky. Jsou analyzovány a na praktických příkladech dokumentovány možnosti technické a informační výchovy pro rozvoj osobnosti dětí na 1. stupni ZV a pro pedagogickou diagnostiku.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (13.09.2018)

BAJTOŠ, J., HONZÍKOVÁ, J. Vybrané statě školní pedagogiky. Plzeň: Západočeská universita, fakulta pedagogická, 2007.
HONZÍKOVÁ, J. Netradičně v pracovní výchově. Plzeň: Krajské centrum vzdělávání a Jazyková škol, 2005. ISBN 80-7020-149-5.
NĚMEC, J. S hrou na cestě za tvořivostí. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-014-X.
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: Grada, 2007
VODÁKOVÁ, J. a kol. Speciální pracovní výchova a ergoterapie. Praha: UK - PedF, 2007. 2. upr. vyd. ISBN 978-80-7290-322-1. (vybrané kapitoly)

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (14.05.2019)
  • Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů TIV I., TIV II. a TIV III. v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů. (Charakteristika materiálů a jejich vlastností, se kterými se pracuje při výuce v oblasti Člověk a svět práce v 1. - 5. ročníku ZV, Vyučovací metody uplatňované v 1. - 5. ročníku v oblasti Člověk a svět práce a jejich hodnocení).
  • Obhajoba zápočtové práce z oblastí zaměření předmětu.
  • Zkouška má řádný a dva opravné termíny.

Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (13.09.2018)

Metody, formy a prostředky technické a informační výchovy.
Aktivizační metody vhodné pro praktické činnosti  a informační výchovu žáků mladšího školního věku.
Využití praktických činností pro pedagogickou diagnostiku, rozvoj jemné motoriky, nonverbální tvořivosti a dalších stránek osobnosti žáků.
Začlenění průřezových témat do výuky v oblasti Člověk a svět práce.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (13.09.2018)
  • Aktivní práce při konzultacích.
  • Splnění zadaných úloh ve výuce (návrhy možného uplatňování aktivizujících metod v praktických činnostech v oblasti Člověk a svět práce na 1. stupni ZV). 
  • Vypracování zápočtové práce z oblastí zaměření předmětu. Požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů.
  • Ústní zkouška je zaměřena na ověření úrovně osvojených vědomostí a znalostí z tematických okruhů TIV I., TIV II. a TIV III. v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů a dále je zkouška zaměřena na rozpravu nad odevzdanou zápočtovou prací.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK