PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Choirmaster practice at high school with reflection - OINS4H033A
Anglický název: Choirmaster practice at high school with reflection
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023 do 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 24 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D. (02.01.2024)
Professional practice. Students attend several types of choirs at grammar schools, colleges and other types of secondary schools, or elementary music schools (non-selective, selective, mixed youth, boys ...) and collaborate with individual choirs. The experience gained can then capitalize on their choirmaster practice. They have a reflection from the choirmaster or the teacher. They also assign tasks for the following lessons and check the systematic and correct preparation for next rehearsals.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Leona Stříteská, Ph.D. (02.01.2024)

Lowrey, Jennifer. Leadership of Pedagogy and Curriculum in Higher Music Education. Taylor and Francis Ltd, 2019. ISBN: 9780367077334.

Jungmair, U. E.: Das Elementare. Zur Musik- und Bewegungserziehung im Sinne Carl Orffs. Mainz : Schott, 2003.

David, Julia  & La Tour, Stephen: Vocal Technique: A Guide for Conductors, Teachers, and Singers, ISBN-13: 978-1577667827.

Schuller, G.: The Compleat Conductor. New York: Oxford University Press, ISBN 0-19-506377-5, 1997.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK