PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
The Duke of Edinburgh's International Award - OIBZ1O023B
Anglický název: The Duke of Edinburgh's International Award
Zajišťuje: Katedra občanské výchovy a filosofie (41-KOVF)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (02.08.2020)
Studenti se v seminářích seznámí s příkladem dobré praxe neformálního vzdělávání, a to na prestižním vzdělávacím programu Mezinárodní ceny vévody z Edinburghu (DofE). Absolventi předmětu obdrží certifikát za Základní školení DofE pro koordinátory a vedoucí, který je opravňuje k vykonávání funkce vedoucího programu DofE ve vzdělávacích institucích zapojených do programu. Předmět je alternativou k Základnímu školení programu DofE, které je akreditováno MŠMT v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pod č.j.: MSMT-13220/2017-1-744. Obsah předmětu tvoří témata 1. Organizace studia a úvod do neformálního vzdělávání. 2. Ilustrace neformálního vzdělávání na programu DofE; představení programu; mezinárodní rozměr programu. 3. Principy a oblasti programu DofE. 4. Role koordinátora a vedoucího programu; nastavování cílů v jednotlivých oblastech; koučovací přístup ve vedení účastníků a případové studie. 5. Oblast expedice; případové studie. 6. Fungování programu DofE na vzdělávacích institucích v praxi; role Národní kanceláře DofE; Online Record Book. 7. Specifika fungování programu DofE v různých typech vzdělávacích institucí (základní školy, střední školy, DDM, SVČ, dětské domovy, neziskové organizace); práce se znevýhodněnými účastníky programu. 8. Konkrétní příklady případových studií.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (02.08.2020)

DofE: https://www.dofe.cz/, https://www.dofe.cz/en/, https://dofe.umb.sk/dofe/

DofE, výsledky výzkumu: https://www.dofe.org/wp-content/uploads/2017/11/PEARS-impact-report-executive-summary-final.pdf; https://www.dofe.org/wp-content/uploads/2017/11/Impact-Survey-Leaders.pdf; https://www.dofe.org/wp-content/uploads/2017/11/value-of-theDofE-to-employers-1.pdf

Neformální vzdělávání a volnočasové aktivity dětí a mládeže. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. ISBN 978-80-7041-874-1.

Neformální vzdělávání - MŠMT: http://www.msmt.cz/mladez/neformalni-vzdelavani-1

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (02.08.2020)
  • docházka;
  • aktivní účast na seminářích;
  • kolokviální zkouška: úspěšné zvládnutí předpokládá základní znalost principů neformálního vzdělávání a schopnost aplikovat poznatky na příkladech problematických situací, se kterými se vedoucí DofE ve své praxi mohou setkat
Studijní opory
Poslední úprava: Mgr. Petr Svoboda (02.08.2020)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK