PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Foundations of Didactics of Social Pedagogy II - OIBQ3P053A
Anglický název: Foundations of Didactics of Social Pedagogy II
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The aim of the course is to develop students' skills to determine the content, methods and forms of specific hobby activities for various age categories. Content definition: 1. Organizational forms of hobby activities. 2. Ways of motivation for hobby activities. 3. Strategy of management of interest departments. 4. Interest unit as a specific type of social group. 5. Personality of the head of interest departments. 6. Structure of the interest department meeting, preparation of the leader for the meeting. 7. Solution of unusual educational situations. 8. Basic regulations and legal norms for the activities of interest departments.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Gregson, M. (2020). Reflective Teaching in Further, Adult and Vocational Education. Bloomsbury Academic.

Mantell, A., Scragg, T. (2018). Reflective Practice in Social Work. Learning Matters.

Scales, P. (2012). Teaching In The Lifelong Learning Sector. Open University Press.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK