PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Multicultural Education - OIBQ3P052B
Anglický název: Multicultural Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 0 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Garant: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)
The course introduces students to the issues of multiculture and inclusive education. Attention will be paid to current issues of migration and intercultural coexistence. Aims: Based on professional knowledge, students objectively argue and discuss the issue of pupils with different mother tongues as specific categories of pupils in inclusion. Students will explain the process of support and the possibilities of the school in working with these students based on a deeper understanding of historical and current migration issues. 1. Inclusive education. 2. Basic terminology, culture, identity, ethnocentrism. 3. Groups, identity and minorities. 4. Migration 5. Children with OMJ in a Czech school. 6. Refugees, asylum procedure. 7. Unaccompanied child. 8. Roma pupil 9. Case reports of selected pupils with OMJ. 10. Assisting organizations and inclusive education.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (26.10.2020)

Gay, G. (2018). Culturally Responsive Teaching: Theory, Research, and Practice. Teachers College Press.

Gorski, P. C. (2018). Reaching and Teaching Students in Poverty: Strategies for Erasing the Opportunity Gap. Teachers College Press.

Dervin, F. (2018). Interculturality in Education: A Theoretical and Methodological Toolbox. Palgrave Pivot.

Jackson, J. (2018). Interculturality in International Education. New York: Routledge.

Jeffers, O. (2017). Here We Are: Notes for Living on Planet Earth. HarperCollinsChildren’sBooks.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK