PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Research in Music Pedagogy - OI2308709
Anglický název: Research in Music Pedagogy
Zajišťuje: Katedra hudební výchovy (41-KHV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr.
Třída: Předměty v angličtině - mgr.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (04.02.2019)
Představení kvalifikační práce jako řešení vžzkumného úkolu.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (04.02.2019)

Presentation of the qualification work as a solution to the research task.

Literatura -
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (04.02.2019)

FUKAČ, J., TESAŘ, S., VEREŠ, J., Hudební pedagogika: koncepce a aplikace hudebně výchovných ideí v minulosti a přítomnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2000. ISBN 80-21024585.

 FUKAČ, J., VEREŠ, J.  Hudobná pedagogika. Nitra: Pedagogická fakulta v Nitre, 1988.

HOLAS, M. Hudební pedagogika. Praha: Nakladatelství AMU, 2004. ISBN 80-7331-018-X.

McPHERSON, G. E., WELCH, G. F. (Eds.) The Oxford Handbook of Music Education. Vol. 1. New York: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-973081-0.

McPHERSON, G. E., WELCH, G. F. (Eds.) The Oxford Handbook of Music Education. Vol. 2. New York: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-992801-9.

POLEDŇÁK, I. Hudební pedagogika. In Lébl, V., Poledňák, I. (eds.) Hudební věda II. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988.

VÁŇOVÁ, H., SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0435-3.

COLWELL, R., RICHARDSON, C. (Eds.) The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning. New York: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19- 513884-8.

GAUNT, H., WESTERLUND, H. (Eds.) Collaborative Learning in Higher Music Education. Surrey, Burlington: Ashgate Publishing Limited, 2013. ISBN 9781409446828.

HOULAHAN, M., TACKA, P. Kodály Today. New York: Oxford University  Press, 2008. ISBN 978-0-19-531409-0.

JORGENSEN, E. R. Transforming Music Education. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 2003. ISBN 0-253-21560-9.

KRUŠINSKÁ, M. Výchova k hudbe v škole Márie Montessoriovej. Ružomberok: Katolická Univerzita v Ružomberku, 2009. ISBN 978-80-8084-427-1.

LUSKA, J. K vývoji vztahů české hudební pedagogiky k nonartificiální hudbě. In Hudební věda a výchova 5. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1990, s. 95-105. AUPO, fac. paed. Musica III. ISBN 80-7067-043-6.

LUSKA, J., HLAVAČKA, M. K proměnám komparativní hudební pedagogiky. In Hudební věda a výchova 10. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006, s. 73-81. ISBN 80-244-1508-9.

MACDONALD,  R. A. R., HARGREAVES, D. J., MIEL, D.  (Eds.) Musical Identities. Oxford: Oxford University Press, 2002. ISBN 0-19-850 932- 4.

MARK, L. M. (Ed.) Music Education:Source Readings from Ancient Greece to Today.4th. ed.New York and London: Routledge, 2013. ISBN 978-0-415-50689-2.

PHILLIPS, K. H. Exploring Research in Music Education and Music Therapy. New York: Oxford University Press, 2008. ISBN 978-0-19-532122-7.

PODPERA, R., ZELEIOVÁ, J. G. (eds.) Hudba, kultúra a spločnosť. Trnava: Trnavská univerzita v Trnave, 2009. ISBN 978-80-8082-307-8.

POLEDŇÁK, I. Hudebně pedagogické invence.  Praha: Univerzita Karlova, 2005. ISBN 80-7290-229-6.

POLEDŇÁK, I., POŠ, V.  Konfrontace. Praha: Supraphon, 1968.

ŠEVČÍKOVÁ, V. (ed.) Hudební teorie a pedagogika na Ostravské univerzitě 1995—2011. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2011. ISBN 978-80-7368-983-4.

ŠEVČÍKOVÁ, V. Slyšet, cítit a dotýkat se… . Ostrava: Ostravská univerzita, Tilia, 2008. ISBN 978-80-7368-569-0.

WOODFORD, P, G.  Democracy and Music Education. Liberalism, Ethics, and the Politics of Practice. Bloomington and Indianapolis: Indiana University Press, 2005. ISBN 0-253-21739-3.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (04.02.2019)

Koncepce kvalifikační práce - prezentace fází práce podle sylabu.

Sylabus -
Poslední úprava: prof. PaedDr. Michal Nedělka, Dr. (04.02.2019)

Metody a techniky výzkumu

Téma

Cíle práce

Stanovení hypotéz

Rešerše a anotace

Charakteristika použité literatury

Metodologie výzkumné práce

Teoretická a aplikační úroveň

Závěry

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK