PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Authority in Education - OENPP421
Anglický název: Authority in Education
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 2/0, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: prof. PaedDr. Stanislav Bendl, Ph.D.
Třída: Předměty v angličtině - mgr.
Záměnnost : OENPP1421
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2010)
Anotace: Předmět seznamuje studenty s problematikou autority v kontextu společenských věd. Analyzuje pojem autorita, uvádí jej do vztahu s pojmy obsahově blízkými. Zabývá se podobou, členitostí, budováním a uplatňováním autority v různých prostředích, zejména v prostředí školní výchovy. Snaží se odpovědět na otázku, čím si vychovatel buduje a získává autoritu a v důsledku čeho ji naopak ztrácí. Předmět se rovněž zaměřuje na otázky metodologie zkoumání autority.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (10.05.2010)

Cíl předmětu:

Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou autority v pedagogickém kontextu, naučit je analyzovat pedagogické situace z hlediska problematiky autority a hledat spolu s nimi možnosti, jak cílevědomě pracovat s autoritou ve školním prostředí.

Literatura -
Poslední úprava: BENDL/PEDF.CUNI.CZ (06.10.2010)

Literature:

ARUM, R. Judging School Discipline. The Crisis of Moral Authority. Cambridge, Massachusetts : Harvard University Press, 2005.

BANTOCK, G.H. Freedom and Authority in Education. A Criticism of Modern Cultural and Educational Assumptions. London : Faber & Faber, 1952.

KYRIACOU, CH. Essential Teaching Skills. 3rd ed. Cheltenham, U.K. : Nelson Thornes, 2007. (chapter or part about authority)

PACE, J.L., HEMMINGS, A. (ed.) Classroom Authority: theory, research and practice. New Jersey, 2006.

PETTY, G. Teaching Today. A Practical Guide. 4th ed. Cheltenham, U.K. : Nelson Thornes, 2009. (chapter or part about authority)

RICH, J. M. Discipline and Authority in School and Family. Lexington: Lexington Books, 1982.

SADKER, M. P., SADKER, D. M. Teachers, Schools and Society. New York. McGraw-Hill, 1991. (chapter or part about authority)

Sylabus -
Poslední úprava: JANCARIK/PEDF.CUNI.CZ (10.05.2010)

Sylabus:

autorita v mozaice příbuzných pojmů,
definování, podstata a druhy autority,
autorita z hlediska ontogenetického vývoje,
relativizace autority v současné době,
funkce autority ve společnosti a ve škole,
charakteristiky napomáhající budování autority učitele,
možnosti školy v oblasti cílevědomé práce s autoritou,
metody zkoumání problematiky autority.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK