PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Reflection of School Practice in Pedagogical Perspective - OENPP143
Anglický název: Reflection of School Practice in Pedagogical Perspective
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: letní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Karolina Duschinská, Ph.D.
Třída: Předměty v angličtině - mgr.
Prerekvizity : OENPP141
Záměnnost : O02214105
Anotace -
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2012)
Kurz je úzce provázán s pedagogickou praxí. realizovanou na různých typech a stupních státních, soukromých a církevních škol a výchovných zařízení. V rámci seminářů budou zobecněny poznatky a zkušenosti získané v průběhu pedagogických rozborů realizovaných na fakultních školách. Společné diskuse budou zaměřeny na následující témata: " Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědomění a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům učitelské profese. " Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka. " Vzájemné vztahy učitelů a žáků " Práce učitele s učivem. " Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny. " Projektování na různých úrovních práce učitele. " Hodnocení žáka. " Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím
Cíl předmětu -
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2012)

Předmět  je úzce provázán s pedagogickou praxí realizovanou na různých typech a stupních státních, soukromých a církevních škol a výchovných zařízení.

Literatura - angličtina
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (01.01.2013)

Documents

1. ACT No. 563/2004 Collection of Law, on Pedagogical Staff and on the Amendment to Some Other Acts Available at http://www.msmt.cz/dokumenty/act-no-563-of-24th-september-2004

2. European Commision. Eurydice. (2011). National system overview on education systems in Europe - Czech Republic. Available at http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/documents/eurybase national summary sheets/047 CZ EN.pdf

3. Ministry of education, youth and sport. (2001). National Programme for the Development of Education in the Czech Republic. Available at http://www.msmt.cz/files/pdf/whitepaper.pdf

4. Research Institute of Education in Prague. (2007). Framework Education Programme for Basic Education. Available at http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP ZV EN final.pdf

5. Research Institute of Education in Prague. (2007). Framework Education Programme for Secondary General Education (Grammar Schools). Available at http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVP G·anj.pdf

 

Sylabus -
Poslední úprava: MARADOVA/PEDF.CUNI.CZ (03.12.2012)

Společné diskuse budou zaměřeny na následující témata:

Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědomění a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům učitelské profese.

Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka.

Vzájemné vztahy učitelů a žáků

Práce učitele s učivem.

Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny.

Projektování na různých úrovních práce učitele.

Hodnocení žáka.

Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK