Poslední úprava: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (14.05.2019)
Parents, Teachers and Children in Interaction The course aims to more accurately grasp family-school relationships as part of the intergenerational transfer of culture. Lectures supplemented with an analysis of empirical material show the complexity of both institutions' action on the child and each other through different perspectives (historical, developmental psychological, sociological) and thematization of this issue (communication between family and school, educational practices, school career design, school success, etc.).
Poslední úprava: VIKTORO/PEDF.CUNI.CZ (05.03.2013)
Rodiče, učitelé a děti ve vzájemné interakci Povinně volitelný kurz je zaměřen na přesnější uchopení vztahů mezi rodinou a školou jako součásti mezigeneračního přenosu kultury. Přednášky doplněné o analýzu empirického materiálu ukazují složitost působení obou institucí na dítě i na sebe navzájem pomocí různých pohledů (historický, vývojově psychologický, sociologický) a tematizací této problematiky (komunikace mezi rodinou a školou, výchovné praktiky, konstrukce školní kariéry, školní úspěšnost atd.).
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (27.10.2019)
MOŽNÝ, Ivo. Česká rodina pozdní modernity: Nová podoba starého partnera a rivala školy. Pedagogika 4, 2004.
RABUŠICOVÁ, Milada a Kateřína EMMEROVÁ. Role rodičů ve vztahu ke škole- teoretické koncepty. Pedagogika 2003, 141 -151.
RABUŠICOVÁ, Milada, Klára ŠEĎOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ a Vlastimil ČIHÁČEK. Škola a (versus) rodina. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2004.
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (14.05.2019)
Výstup kurzu bude upřesněn po jeho otevření.
Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Ida Viktorová, Ph.D. (27.10.2019)