PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Didactics of French language IV. - current problems - OEN2306006
Anglický název: Didactics of French language IV. - current problems
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/1, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: francouzština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: ON2306010
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: ESSEROVK (17.01.2011)
Osvojování cizích jazyků a multikulturní výchova. Motivační prvky výuky FJ. Aktualizace obsahu výuky. Aktivizační a inovativní formy výuky FJ: projektové a kooperativní vyučování, ludistika, dramatizace, atd. Problematika hodnocení: společné referenční úrovně ve francouzštině nové typy zkoušek a certifikáty - DELF, DALF Aktuální výukové materiály a učební soubory pro FJ. Organizace zabývající se výukou a šířením FJ : Francouzský institut, Alliance française, profesní sdružení učitelů francouzštiny. Výuka FJ na českých školách
Literatura - angličtina
Poslední úprava: ESSEROVK (02.01.2011)

BOYER, H. Nouvelle introduction ? la didactique du FLE . Paris: CLE International, 1990.

Cizí jazyky - časopis pro teorii a praxi vyučování cizím jazykům, Praha.

CUQ, J.P.; GRULA, I.: Cours de didactique du français langue étrangére et seconde, PUG, 2002

CUQ, J.-P. Cours de didactique du français langue étrang?re et seconde. Grenoble: Presse universitaire de Grenoble, 2002

CUQ, J.-P. Dictionnaire de didactique du français langue étrang?re et seconde. Paris: CLE International, 2003

FENCLOVÁ, M. Fonetika francouzštiny jako lingvodidaktický problém. Praha: UK PedF, 2003.

HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988.

CHODĚRA, R.; RIES, L. Výuka cizím jazykům na prahu nového století. Ostrava: Ostravská univerzita, 1999.

GIRARD, D. Enseigner les langues: méthodes et pratiques. Paris: Bordas, 1995.

Le français dans le Monde: la revue internationale des professeurs de français. Hachette

PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 2007

Portfolio européen de langues. Strasbourg: Conseil de l'Europe ; 2000.

Podpora jazykového vzdělávání a jazykové rozmanitosti. Akční plán 2004 - 2006.

Praha: Socrates, 2004

ROBERT, J.-P. Dictionnaire pratique de didactique du FLE. Paris : OPHRYS, 2002.

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 2003

Společný evropský referenční rámec pro jazyky : Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc : UP Olomouc, 2002

TAGLIANTE, Ch. La classe de langues: Techniques de classe. Paris: CLE International,

1994.

TRÉVILLE, M.-C. Enseigner le vocabulaire en classe de langue. Paris: Hachette, 1996

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK