PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Inclusive Education and Multiculturalism - OEMNN1712Z
Anglický název: Inclusive Education and Multiculturalism
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / 20 (28)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Petra Vallin, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Petra Vallin, Ph.D.
Třída: Předměty v angličtině - bc.
Předměty v angličtině - mgr.
Anotace -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (28.01.2020)
Každá třída je dnes více či méně heterogenní. Rozmanitost může být způsobena celou řadou aspektů: znalostmi, schopnostmi, nadáním, kulturním a jazykovým zázemím i možnostmi rozvoje v různých vzdělávacích oblastech. Cílem kurzu je diskutovat výzvy i výhody heterogenní třídy a dále vybavit budoucí učitele strategiemi, které jim mohou pomoci s heterogenní třídou pracovat. Budeme se věnovat různým klíčům k diverzifikaci výuky, jazykovému scaffoldingu, prvkům strukturovaného učení nebo metodám výuky, které podporují kompetenci učit se učit. Závěr kurzu bude zaměřen na interkulturní kompetence a jejich rozvoj u žáků.
Deskriptory - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Petra Vallin, Ph.D. (21.02.2023)

Link to Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9686#section-0

Literatura
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (28.01.2020)

All publications are written in English and they are available in the library of the Faculty of Education (Rettigové street).

 

CASEY, Theresa. Inclusive play: practical strategies for working with children aged 3 to 8. London: Paul Chapman Publishing, 2005. ISBN 1-4129-0243-6.

CORBETT, John a Scott THORNBURY. Intercultural language activities. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2010. Cambridge handbooks for language teachers. ISBN 978-0-521-74188-0.

DANIELS, Harry a Philip GARNER. Inclusive education: supporting inclusion in Education systems. London: Kogan Page, 2000. World yearbook of education. ISBN 0-7494-3454-6.

LUSTIG, Myron W. a Jolene KOESTER. Intercultural competence: interpersonal communication across cultures. Sixth edition. Boston: Allyn & Bacon, 2010. ISBN 978-0-205-59575-4.

MITCHELL, David. What really works in special and inclusive education: using evidence-based teaching strategies. 2. vyd. London: Routledge, 2014. ISBN 978-0-415-62323-0. 

RACE, Richard. Multiculturalism and education. 2nd Edition. London: Bloommsbury, 2015. Contemporary issues in education studies. ISBN 978-1-4725-7018-5.

WESTWOOD, Peter S. Inclusive and adaptive teaching: meeting the challenge of diversity in the classroom. Second edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018. ISBN 978-1-138-48100-8.

 

Metody výuky -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (28.01.2020)

Interaktivní semináře, diskuze, práce ve skupinách, analýza videozáznamů.

Sylabus -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (28.01.2020)
  • Modul 1 – Výuka v heterogenní třídě: výhody a výzvy
  • Modul 2 – Klíče k diverzifikaci výuky v heterogenní třídě
  • Modul 3 – Adaptování materiálů
  • Modul 4 – Rozvoj komunikačních dovedností v heterogenní třídě
  • Modul 5 – Jazykový scaffolding pro žáky s OMJ
  • Modul 6 – Rozvoj interkulturních kometencí u žáků
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (28.01.2020)

Aktivní účast na seminářích (v angličtině), příprava výukového plánu, odborná práce.  

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK