PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
LOGO cultúra en la educatión - OEBII1724U
Anglický název: LOGO culture implementation
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: oba
E-Kredity: 4
Rozsah, examinace: 0/1, Zk [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: španělština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Anotace -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (30.05.2021)
Předmět se zaměřuje na vysvětlení teoretických principů kontruktivistického a konstrukcionistického přístupu k učení informaticky zaměřených předmětů (Informatika, ICT, výpočetní technika aj.). Velká pozornost je věnována práci S. Paperta a jeho pokračovatelů (M. Resnick, I. Kalaš, E. Sandova, etc.), kteří se hlásí k odkazu S. Paperta a kteří rozvíjejí jeho myšlenky v podobě logovské kultura. Předmět se pak věnuje metodickým ukázkám rozvoje programování žáků 1. stupně ZŠ a žáků 2. stupně ZŠ v aplikacích na principu LOGO (např. Scratch) Témata (1) Základní pojmy: Konstruktivismus, Konstrukcionismus, logovská kultura; (2) Úvod do programování Scratch, příp. WeDo. (3) Konstruktivistické přístupy k učivu informaticky zaměřených předmětů v ČR a v zahraničí.
Cíl předmětu - španělština
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (30.05.2021)

El curso desarrolla el concepto de la didáctica como una teoría del arte de enseňar  y entendimiento de los principios teoréticos del constructivismo y construccionismo en la enseňanza de las asignaturas de Informática y tecnologías digitales. La meta del curso consiste en comprender profundamente y saber aplicar los principios del construtivismo y construccionismo en la asignatura de Informática, eventualmente Computación o Tecnologías Digitales.

Literatura -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (30.05.2021)

ČERNOCHOVÁ, M., VAŇKOVÁ, P., ŠTÍPEK, J. (2020) Programování ve Scratch pro pokročilé - projekty pro 2. stupeň základní školy. Dostupné na https://imysleni.cz/ucebnice/programovani-ve-scratchi-ii-projekty-pro-2-stupen-zakladni-skoly.

McMANUS, S. Cool Scratch Projects.

RENNAN, K., BALCH, C., CHUNG, M. Creative Computing. Harvard Graduate School of Education, 2014.

VANÍČEK, J. (2019) Early Programming Education Based on Concept Building. In: CONSTRUCTIVIST FOUNDATIONs vol. 14, N°3.

WWW:

imysleni.cz

SCRATCH. https://scratch.mit.edu/

Požadavky ke zkoušce - španělština
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (30.05.2021)

Each student will programme his/her own project in Scratch.

The exam is focused on:

1) verifying knowledge and skills how to apply constructivist approaches based on LOGO culture to teaching algorithmic and computational thinking of children.

2) presentation of final project developed in Scratch.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (30.05.2021)

Ke zkoušce studenti naprogramují ve Scratch svůj vlastní projekt.

Zkouška je zaměřena na:

1) ověření znalostí a dovedností, jak aplikovat konstruktivistické přístupy k rozvíjení informatického a algoritmického myšlení dětí; východiskem jsou filozofie a principy logovské kultury.

2) obhajobu vlastního projektu ve Scratch.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK