PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Open Educational Systems - OEBII1702Z
Anglický název: Open Educational Systems
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: oba
E-Kredity: 6
Rozsah, examinace: 1/1, Zk [HT]
Počet míst: zimní:5 / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Vyučující: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc.
Třída: Předměty v angličtině - bc.
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (01.01.2020)
Cílem studijního předmětu je seznámit studenty s teoretickými otázkami využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve funkci virtuálního edukačního prostředí a umožnit jim prakticky si vyzkoušet některé modely výuky uspořádané ve virtuálním prostředí, navrhnout a vytvořit modelové výukové situace s využitím různých technologických prostředků ke komunikaci a spolupráci, pro distribuci edukačního obsahu, pro aktivizaci žáků a evaluaci procesu učení a výuky. Do předmětu je zařazena i problematika týkající se výukových objektů a jejich úložišť.
Literatura -
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (01.01.2020)

DOUGIAMAS, M. A Journey into Constructivism [on-line]. [cit. 2.11.2009]. Dostupné na: http://dougiamas.com/writing/constructivism.html

ČERNOCHOVÁ, M., JEŘÁBEK, J. Moodle a jeho využití ve školním prostředí. Studijní materiály pro kurz KD3. Projekt ESF ICT. PedF UK, 2011.

ČERNOCHOVÁ, M., VAŇKOVÁ, P. KD8 E-learning ve školní praxi. Studijní materiály pro kurz KD3. Projekt ESF ICT. Projekt ESF ICT. PedF UK, 2011.

From Books to MOOCs? Emerging Models of Learning and Teaching in Higher Education. (Eds.) E. De Corte, L. Engwall, U. Teichler. Wenner-Gren International Series. Vol. 88. Stockholm, 2015.

VÁŇOVÁ,T., VÁŇOVÁ,A. Moodle v síti. PragoData Consulting : Brno, 2009.

SAK,P., MAREŠ,J., NOVÁ,H., RICHTER,V., SAKOVÁ,K., SKALKOVÁ,J. Člověk v informační společnosti. Vzdělávání a život v komputerizovaném světě. Praha : Portál, 2007.

Open Educational Practices and Resources. Eds. Guntram Geser. OLCOS Roadmap, 2012. ISBN 3-902448-08-3.


WWW:
moodle.org

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.10.2019)
 Požadavky k zápočtu:
  • aktivní účast na seminářích
  • splnění úloh v on-line podpoře výuky
  • splnění úkolů zadaných na seminářích (tvorba slovníku, projekt, videokonference, Khan Academy)
  • vypracování Moodle kurzu na vybrané téma v odpovídající kvalitě

Požadavky ke zkoušce

  • Znalosti z probíraných témat problematiky E-learning ve školní praxi.
  • Vypracování a obhájení ukázkového moodle kurzu.
Sylabus -
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (01.01.2020)

ÚVOD DO PROBLEMATIKY
E-LEARNING JAKO VZDĚLÁVACÍ KOMUNIKAČNÍ MODEL VE ŠKOLNÍ PRAXI
TECHNOLOGIE PRO APLIKOVÁNÍ ELEARNINGU DO ŠKOLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
TEORETICKÁ VÝCHODISKA PRO APLIKOVÁNÍ VIRTUÁLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH SYSTÉMŮ DO VZDĚLÁVÁNÍ
INFORMAČNÍ SYSTÉMY PRO ADMINISTRACI A ŘÍZENÍ ŽÁKOVA UČENÍ
ÚVOD DO TVORBY ON-LINE KURZŮ V MOODLE
NÁVRH SCÉNÁŘE ON-LINE KURZU V MOODLE
ZÁVĚREČNÁ PRÁCE: VLASTNÍ TVORBA ON-LINE KURZU NA VYBRANÉ TÉMA

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK