PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Methodology of German Language II - OEBGG1848Y
Anglický název: Methodology of German Language II
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: neomezen / neomezen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
Garant: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (13.09.2023)
Cílem předmětu je v návaznosti na předmět Úvod do lingvodidaktiky zprostředkovat studentům další teoretické poznatky z didaktiky a lingvodidaktiky zaměřené na řečové dovednosti včetně metodologie ověřování a testování. V rámci seminářů seznámit studenty s formami práce se slovní zásobou, prezentací a nácvikem mluvnického učiva včetně efektivních forem nácviku zvukové a grafické stránky jazyka. Naučit je chápat hodnocení a klasifikaci jako integrovanou součást výuky včetně jejich motivačních a aktivizačních aspektů. Obsah předmětu tvoří následující témata: Jazykové prostředky a jejich pojetí a funkce v současné lingvodidaktice. Mluvnické učivo, výběr, prezentace, procvičování, upevňování, opakování. Slovní zásoba, sémantizace, tematické okruhy, sémantická pole - práce se slovní zásobou. Role výcviku výslovnosti a pravopisu ve výuce německého jazyka. Typologie cvičení. Motivace a aktivizace žáků ve vyučování německého jazyka, funkce jazykové hry. Hodnocení, klasifikace, funkce a druhy jazykových testů.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (13.09.2023)

BAUSCH, K.R.; CHRIST, H.; KRUMM, H.J. Handbuch Fremdsprachenunterricht. 3. überarbeitete und erweiterte Aufl. Tübingen; Basel : Francke Verlag, 1995. ISBN 3-8252-8043-8.
WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser : Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München : Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2.
WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning : Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0.
WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0.
RAMPILLON, U. Lernen leichter machen. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001574-0.
HORNIG, U.; HABERMANN, B. Spaß mit der neuen Rechtschreibung. DaF, 1999.
Pedagogické dokumenty pro příslušné typy a stupně škol, učebnice NJ
Společný evropský referenční rámec pro jazyky : Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Council of Europe. Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0404-4.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (13.09.2023)

- Aktive Teilnahme am Seminar

- Didaktisierung ausgewählter Themen

- Durchführung laufender Aufgaben

Sylabus - němčina
Poslední úprava: PhDr. Pavla Nečasová, Ph.D. (13.09.2023)

Sprachliche Mittel und ihre Funktion im heutigem Sprachunterricht.

Grammatik, Stoffauswahl, Präsentation, Übung, Vertiefung, Wiederholung.

Wortschatz, Semantik, Themenbereiche, semantische Felder – Arbeit mit Wortschatz.

Die Rolle des Aussprache- und Rechtschreibtrainings im Deutschunterricht.

Typologie der Übungen.

Motivation und Aktivierung von Schülern im Unterricht der deutschen Sprache, Funktionen des Sprachspiels.

Bewertung, Klassifizierung, Funktionen und Arten von Sprachtests.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK