PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Teaching Practice II - OE0115012
Anglický název: Teaching Practice II
Zajišťuje: Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/3, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (10)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D.
Třída: Předměty v angličtině - bc.
Předměty v angličtině - mgr.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (07.12.2018)
The aim of the practice is to develop the basics of professional competencies and the cultivation of the future teaching personality, acting in a pedagogical reality with its deeper understanding. The practice brings to student a chance to familiarise him/herself with education, teaching and learning in different forms in the context of Czech school system as well as to discuss the experiences he/she has gone through. The didactic part of practicum gives insight into the structure of a lesson and its organising in practice through analysing the teaching lessons. The practice consists of target-oriented teaching observation as well as carrying out the learning exercises. The Teaching Practice is carried out mainly in pairs. The students are involved in teaching at primary schools (ev. nursery schools or preparatory classes). The language of instruction is English (or another language), according to the conditions in training schools. Goals of the Teaching Practice: • The student is familiar with formulating the goals of teaching and learning, as well as with different methods of teaching. • The student learns to evaluate his/her personal development as a teacher. • The student internalises the reflective way of thinking.
Literatura - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (16.05.2019)

Westwood, P. (2008). What teachers need to know about Teaching methods. Camberwell, Vic, ACER Press

"Teaching Methods"Teach.com. Retrieved 1 December 2017.

"Teaching Styles: Different Teaching Methods & Strategies"Concordia University-Portland. 2013-01-05. Retrieved 2018-07-27.

"What Is the Collaborative Classroom?". Archived from the original on 27 June 2012. Retrieved 14 December 2012.

Petrina, S. (2007) Advance Teaching Methods for the Technology Classroom (pp.125 - 153). Hershey, PA : Information Science Publishing

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (16.05.2019)

The practice consists of target-oriented teaching observation as well as carrying out the learning exercises. The Teaching Practice is carried out mainly in pairs. The students are involved in teaching at primary schools (ev. nursery schools or preparatory classes). 

Podmínky zakončení předmětu - angličtina
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (07.12.2018)

1. Participation in Practice 

2. Active participation in reflection

3. Profound preparation and implementation of the practice

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK