PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aktuální otázky z didaktiky francouzštiny - OD0106001
Anglický název: Current questions from French didactics
Zajišťuje: Katedra francouzského jazyka a literatury (41-KFJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019
Semestr: oba
E-Kredity: 0
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
student může plnit i v dalších letech
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. PhDr. Marie Fenclová, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: KALFIRTO/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2009)
Cyklus seminářů se zaměřuje na aktuální otázky, jimiž se zabývá francouzská lingvodidaktika, zejména na otázky didaktiky francouzštiny jako jazyka cizího. Pozornost je věnována epistomologickým problémům didaktiky cizích jazyků, sociolingvistickým a psycholingvistickým aspektům učení cizím jazykům, kulturní dimenzi v didaktice francouzštiny, kritické analýze metod a dalším otázkám, vždy s ohledem na specifické zaměření účastníků kurzu.
Literatura
Poslední úprava: KALFIRTO/PEDF.CUNI.CZ (19.11.2009)

Porcher L. (2004): L´enseignement des langues étrange`res. Paris, Hachette.

Dabe`ne L. (1994): Repe`res sociolinguistiques pour l'enseignement des langues. Paris,

Hachette.

Beacco J.C. (2000) : Les dimensiuons culturelles des enseignements de langue. Paris,

Hachette.

Cuq J.P.; Gruca I. (2002): Cours de didactique du français langue étrangère

et seconde. Presse universitaire de Grenoble.

Cyr P. (1996) : Les stratégies d´apprentissage. Paris, CLE International.

Paris, CLE International.

Hendrich J. a kol. (1988): Didaktika cizích jazyků. Praha, SPN.

Challe O. (2002) : Enseigner le français de spécialité. Paris, Economica.

Choděra R.; Ries L; Mothejzíková J.; Hanzlíková M.; Malíř F. (2001):

Didaktika cizích jazyků na přelomu staletí. Praha, Editpress.

Lehmann D. (1993) : Objectifs spcifiques en langue étrangère.

Hachette, « Références ».

Moirand S. (1990) : Enseigner à communiquer en langue étrangère.

Paris, Hachette.

Porcher L. (1995) : Le français langue étrangère, Emergence et enseignement

d’une discipline. Hachette Education.

Puren Ch. (1994) : La didactique des langues étrangères à la croisée

des méthodes. Essai sur l’éclectisme. Paris, Didier.

Rivenc P. (Ed.) (2003) : Apprentissage d’une langue étrangère/seconde.

La méthodologie. Bruxelles, De Boeck.

Robert J.P. (2002) : Dictionnaire pratique de didactique du FLE. Paris, Ophrys.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK