PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Psychologie motivace - OD0102133
Anglický název: Psychology of Motivation
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (20)
letní:neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Cílem předmětu je naučit doktorandy diagnostikovat a ovlivňovat učební motivaci žáků. Teoretickým východiskem bude Rozšířený kognitivní model motivace. Na jeho základě budou vybrány relevantní motivy, jak vnitřní (intrinsic motivation and self-determination theory, flow, zájem, etc.), tak vnější (výkonový motiv, afiliační motiv, mocenský motiv). Značná pozornost bude věnována vztahovým normám ve vyučování.
Literatura
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
  • Doporučená: články z časopisu Pedagogika od r. 1994 do současnosti.
  • Doporučená: Csikszentmihalyi, M.:. Finding Flow. The Psychology of Engagement with Everyday Life. New York. N.Y.: Basic Books. 1998.
  • Doporučená: Deci, E. L. & Ryan, R. M. (Eds):. Handbook of Self-Determinantion Research Rochester. N. Y. : Rochester University Press. 2002.
  • Doporučená: Pavelková, I.:. Motivace žáků k učení. Praha: PF UK. 2002.
  • Doporučená: Rheinberg, F.:. Motivation. (7 Aufl.). Stuttgart: Kohlhammer. 2008.
  • Doporučená: Rheinberg, F.:. Motivationsdiagnostik. Göttingen: Hogrefe. 2004.
  • Doporučená: Hrabal, V., Man, F., Pavelková, I.:. Psychologické otázky motivace ve škole. Praha: SPN. 1989.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)

Ústní zkouška

Sylabus -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)

Rozšířený kognitivní motivační model učební motivace a zjišťování motivace; vnitřní motivace a sebedeterminace, flow a zájem; vnější motivace (výkon, afiliace a moc); vztahové normy ve vyučování.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK