PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výzkumná paradigmata v pedagogickém a psychologickém výzkumu - OD0102129
Anglický název: Paradigms in Educational and Psychological Research
Zajišťuje: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2018
Semestr: oba
E-Kredity: 2
Rozsah, examinace: 0/0, Jiné [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (20)
letní:neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je určen pouze pro doktorandy
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Anotace -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
Kurs bude zaměřen na oba hlavní přístupy k psychologickému výzkumu, bude se zabývat smíšenou metodologií a povede studenty ke kritickému hodnocení převládajících, "paradigmatických" metodologických přístupů k dílčím oblastem pedagogicko psychologického výzkumu. Na základě studia aktuální časopisecké pedagogicko psychologické literatury budou studenti analyzovat přednosti a slabiny dominujících metodologických řešení specifických výzkumných problémů.
Literatura
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)
  • Základní: MIOVSKÝ, Michal:. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2006.
  • Základní: HENDL, Jan:. Kvalitativní výzkum. Praha, Portál, 2005.
  • Základní: ŠVAŘÍČEK, R.; ŠEĎOVÁ, K.:. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha, Portál, 2007.
  • Základní: HENDL, Jan.:. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha, Portál, 2004.
  • Doporučená: ŘEHÁK, J., ŘEHÁKOVÁ, B.:. Analýza kategorizovaných dat v sociologii. Academia, Praha, 1986.
  • Doporučená: Reis, H.T., Judd, Ch. M.:. Handbook of Research Methods in Social and Personality Psychology. Cambridge University Press. 2000.
  • Doporučená: Klasická učebnice metodologie - učí přemýšlet metodologicky.
  • Doporučená: CHRÁSKA, M.:. Metody pedagogického výzkumu Základy kvantitativního výzkumu. Grada 2007.
  • Doporučená: MORGAN, D.L.:. Ohniskové skupiny jako metoda kvalitativního výzkumu. Albert, Boskovice, 2001.
  • Doporučená: URBÁNEK, T.:. Psychosémantika. Psychosémantický přístup ve výzkumu a diagnostice. Psychologický ústav AV ČR a Nakladatelství Pavel Křepela, Brno 2003.
  • Doporučená: SPSS 14 made simple (2006). New York: Psychology Press.
  • Doporučená: URBÁNEK, T.:. Strukturální modelování v psychologii. Brno, Křepela, 2004.
  • Doporučená: Douglas, M., Teti:. The Handbook of Research Methods in Developmental Science. Blackwell Publishing. 2006.
  • Doporučená: FERJENČÍK, J.:. Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Portál, Praha, 2000.
  • Doporučená: STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J.:. Základy kvalitativního výzkumu. Albert, Boskovice, 1999.
  • Doporučená: KERLINGER, F. N.:. Základy výzkumu chování : pedagogický a psychologický výzkum : Foundations of behavioral research (Orig.). Vyd. 1. Praha : Academia, 1972.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)

zapojení do řešení výzkumného projektu

Sylabus -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)

kvantitativní výzkum, kvalitativní výzkum, smíšená metodologie

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: doc. RNDr. Vasilis Teodoridis, Ph.D. (21.10.2018)

Ústní zkouška

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK