PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Psychopedie a metodika psychopedická II - OCRS18UC28
Anglický název: Psychopaedy and its methodology II.
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 30 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Prerekvizity : OCRS18UC27
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)
Edukace osob s mentálním postižením, výuka na základní škole speciální, předmětové metodiky vybraných předmětů na ZŠ speciální.
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)

Bartoňová, M. a kol. Strategie ve vzdělávání žáků v základní škole speciální. Brno: Paido 2016.

Černá, M. a kol. Česká psychopedie: speciální pedagogika osob s mentálním postižením. 2.vyd. Praha: Karolinum, 2015.

Šiška, J. Mimořádná dospělost: edukace člověka s mentálním postižením v období dospělosti. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2005.

Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 5. vyd.5, rozšířené a přepracované. Praha: Portál, 2012.

Valenta, M. et al. Psychopedie: [teoretické základy a metodika]. 5. aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Parta, 2013.

Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)

Zákonitosti a specifičnost výchovně vzdělávacího procesu na základních a speciálních školách pro žáky s mentální retardací. Humanistické pojetí výchovy a vzdělávání žáků s mentálním postižením. Dítě, žák, učitel, rodič a jejich vzájemná komunikace. Rámcové vzdělávací programy a školní vzdělávací programy. Edukační realita. Kurikulum. Klasifikace a hodnocení. Žák: subjekt edukace. Škola jako edukační instituce.Osobnost učitele - psychopeda.

Seznámení s metodickými postupy v jednotlivých předmětech, na základní škole speciální, praktické škole a odborném učilišti. Metodika jednotlivých předmětů. Důraz je kladen na metodiku počátečního čtení, psaní, počítání. Na metodiku pracovního vyučování a metodiku hudební, výtvarné a tělesné výchovy. Příprava učitele na vyučování.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (28.05.2019)

K zápočtu student předloží smyslovou pomůcku pro žáky se středně těžkým mentálním postižením.

Zkouška bude písemného charakteru.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK