PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Základy tyflopedie - OCRS18UC12
Anglický název: Introduction to typhlopaedy
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Jiné [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Je prerekvizitou pro: OCRS18UC37
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (17.05.2019)
pojem a vymezení předmětu tyflopedie, postavení tyflopedie v soustavě společenských věd
Literatura -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (17.05.2019)

Čálek,O. a kol.: Vývoj osobnosti těžce zrakově postižených. Praha: SPN 1985.

Jesenský, J.: Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum 2000.

Květoňová - Švecová,L.: Oftalmopedie. Brno: Paido 2000.

Kraus, J.: Kompendium očního lékařství. Praha: Grada 1997.

Přinosilová, D.: Vybrané okruhy speciálně pedagogické diagnostiky a využití v praxi. Brno: MU 1997.

Smýkal, J.: Hovory s rodiči. Praha: UV SI 1988.

Vítková, M. (ed): Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Brno: Paido 1999.

 

Sylabus
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (17.05.2019)

Uvedení do problematiky specifik života člověka se zrakovým postižením, vymezení jeho potřeb a speciálně pedagogická podpora. Člověk se zrakovým postižením, mýty, osobnost a zrakový handicap; Zrakové vady - typy a stupně zrakových vad, senzorická deprivace, informační deficit, Výskyt a etiologie vad, Systém péče o zrakově postižené v ČR technická pomoc, Tyfloservis, Rehabilitační a rekvalifikační středisko, oslepnutí jako zátěžová změna v psychosociální rovině. Informační deficit při chybění vizuálních informací.

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D. (17.05.2019)

písmný závěrečný test

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK