PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Výchova ke zdraví v RVP a tvorba ŠVP - OCRP17VZ20
Anglický název: Health Education in the FEP and SEP production
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (30.10.2020)
Předmět seznamuje studenty s různými způsoby implementace podpory zdraví do školního kurikula dle rámcových vzdělávacích programů pro základní, gymnaziální a středoškolské vzdělávání a rozvíjet kompetence posluchačů v oblasti přípravy a realizace programů podpory zdraví na školách. Předmět přináší přehled dostupných programů pro školy v jednotlivých tematických oblastech výchovy ke zdraví a bezpečí.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (30.10.2020)

KOVAŔÍKOVÁ,M., MARÁDOVÁ,E. Diaktika výchovy ke zdraví a bezpečí. Praha: Pedf UK. 2020 ISBN 978-80-7603-142-5

DVOŘÁK, D., HOLEC, J. & DVOŘÁKOVÁ, M. (2018). Kurikulum školního vzdělávání. Zahraniční reformy v 21. století. Univerzita Karlova. Praha.

FIALOVÁ L., FLEMR L., MARÁDOVÁ E. & MUŽÍK V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum.

JANÍK,T.  (2009). Didaktické znalosti obsahu a jejich význam pro oborové didaktiky, tvorbu kurikula a učitelské vzdělávání. Brno: Paido.

MARADOVÁ, E. (2006). Výchova ke zdraví. Školní vzdělávací program. Praha: Fortuna.

MUŽÍKOVÁ, L. (2010). Podněty pro implementaci výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů. Brno: Masarykova univerzita ve spolupráci s MSD.

NEJEDLÁ M. a kol. (2015). Škola podporující zdraví. Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta Klinika adiktologie.

TUPÝ, J. (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historickoanalytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (30.10.2020)

Prezentace didaktického využit vybraných programů.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. (30.10.2020)

1. Strategie k naplňování očekávaných výstupů v oblasti podpory zdraví v praxi škol. 

2. Škola podporující zdraví, materiální i sociální podmínky, kooperace ve výuce a atmosféra otevřeného partnerství.

3. Využívání didaktických prostředků ve výuce výchovy ke zdraví podle tematických oblastí.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK