|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (06.01.2021)
digitální technologie, informatické myšlení, digitální gramotnost, učebnice informatiky, edukační programování, edukační robotika, kurikulární dokumenty, vzdělávací oblast ICT a informatika, KonstrukcioNismus, logovská kultura, rizika používání digitálních technologií, bezpečnost na internetu |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.09.2023)
BOCCONI, S., CHIOCCARIELLO, A., DETTORI, G., FERRARI, A., ENGELHARDT, K. (2016). Developing computational thinking in compulsory education – Implications for policy and practice. doi:10.2791/792158 CHAUDRON S., Di GIOIA R., GEMO M. (2018) Young children (0-8) and digital technology, a qualitative study across Europe; EUR 29070; doi:10.2760/294383CARR, N. (2017) Nebezpečná mělčina jak internet mění náš mozek: analýza stavu lidské psychiky v době digitální. Praha : Dauphin, 2017. KALAŠ, I. (2011) Spoznávame potenciál digitálnych technológií v predprimárnom vzdelávaní. Analytická štúdia. Bratislava : Ústav informácií a prognóz školstva, 2011. Dostupné na: http://www.rirs.iedu.sk/Dokumenty/Spoznavame_potencial_technologii.pdf KALAŠ, I. a spol. (2013) Premeny školy v digitálnom veku. Slovenské pedagogické nakladateľstvo – Mladé letá : Prešov, 2013. MPSV (2016) Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 až 2020. Dostupné na https://www.mpsv.cz/files/clanky/21499/Strategie_DG.pdf MŠMT (2014) Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020. Dostupné na http://www.msmt.cz/uploads/DigiStrategie.pdf SPITZER, M. (2014) Digitální demence. Host, 2014.Creative Computing in SCRATCH (http://scratched.gse.harvard.edu/guide/files/CreativeComputing20141015.pdf) PAPERT, S. (1980) Mindstorms. Children, Computers, and Powerful Ideas. New York, 1980. The Royal Society (2012) Shut down or restart? The way forward for computing in UK schools. The Royal Academy of Engineering, 2012. The Royal Society (2017) After the reboot: computing education in UK schools. Available at royalsociety.org/computing-education SLUSSAREFF, M. (2022) Hry, sítě, porno. Rodičovský průvodce džumglí digitálního dětsvtí a puberty. Jan Melvil Publishing : Brno, 2022. SPITZER, M. (2016) Kybernemoc. Host, 2016. VORDERMAN, C. (2015) Computer Coding. GAMES. Dorling Kindersley Limited : London, 2015. VUORIKARI, R., PUNIE, Y., CARRETERO GOMEZ, S., Van den BRANDE, L. (2016) DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens. JRC101254. European Union, 2016 Učebnice pro předškolní vzdělávání a 1. stupeň ZŠ, které vznikly v projektu PRIM (imysleni.cz) Strategické materiály MŠMT (Strategie vzdělávání 2020, Strategie 2030+) Aktuální materiály k revizi Informatiky a ICT v kurikulu ZŠ učebnice zahraniční pro výuku ICT a informatiky na 1. stupni ZŠ |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.09.2023)
1. Vysvětlení pojmu informatické myšlení. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.09.2023)
Ke klasifikovanému zápočtu studenti ve dvojicích vyberou jednu z nabízených úloh, kterou podle pokynů (viz moodle kurz) vyřeší a k níž odevzdají požadovanou dokumentaci (SOUBORY). |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (29.09.2023)
Link na moodle kurz a pristup do nej bude sdělen na 1. lekci kurzu. |