PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Specifické poruchy učení - OCDS18SS08
Anglický název: Specific learning disorders
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 15 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
Vyučující: PaedDr. Jaroslava Zemková, Ph.D.
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (13.05.2019)
Studenti se seznámí s možnostmi diagnostiky a intervence v oblasti specifických poruch učení.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (13.05.2019)

POKORNÁ V. (2010). Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Praha: Protál

POKORNÁ, V. (2007). Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha: Portál

KREJČOVÁ, L., BODNÁROVÁ, Z. (2018) Specifické poruchy učení. Brno: Edika

JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. (2010) Neklidné a nesoustředěné dítě: ve škole a v rodině. Praha: Portál

SINDELAROVÁ, B. (2015) Předcházíme poruchám učení. Praha: Portál.

ZELINKOVÁ, O. (2017) Dyspraxie. Praha: Portál

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (13.05.2019)

Dílční funkce podmiňující úspěšný nácvik čtení, psaní a počítání (diagnostika, možnosti rozvoje)

Reedukace a kompenzace SPU

Podpůrná opatření pro žáky s SPU

Popdora sebepojetí žáka s SPU v ZŠ

Rozvoj exekutivních funkcí u žáků s SPU

Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D. (13.05.2019)

Zkouška proběhne formou písemného testu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK