Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (11.05.2023)
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními filozofickými pohledy na výchovu a kultivaci vztahu člověka ke světu i k sobě samému. Akcentován je etický rozměr profesionální pedagogické práce.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (11.05.2023)
Cílem předmětu je seznámit posluchače se základními filozofickými pohledy na výchovu a kultivaci vztahu člověka ke světu i k sobě samému. Akcentován je etický rozměr profesionální pedagogické práce.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (11.05.2023)
BENDL, S. a kol. Vychovatelství: Učebnice teoretických základů oboru. Praha : Grada, 2015. ISBN 978-80-247-4248-9.
PROKEŠOVÁ, M. Filosofie výchovy. Ostrava: PedF OU, 2004. ISBN 80-7042-693-4.
SEMRÁDOVÁ, I. Etika. Hradec Králové: Gaudeamus, 2005. ISBN 80-7041-403-0.
Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Michal Zvírotský, Ph.D. (11.05.2023)
1. Rozdíl mezi vědeckým přístupem a přístupem filozofickým ke vztahu člověka a světa, k výchově a kultivaci. 2. Specifičnost lidského tvora. 3. Komunikace a dialog. 4. Etika vychovatelské profese. 5. Etika v postmoderní době: principy a antinomie.