PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Informační technologie ve vzdělávání - OCDI17OP09
Anglický název: ICT in Education
Zajišťuje: Katedra informačních technologií a technické výchovy (41-KITTV)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Počet nekontaktních hodin: 8 [hodiny/semestr]
Rozsah, examinace: letní s.:0/0, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 16 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc.
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (14.05.2019)
Posláním předmětu je seznámit studující s aplikacemi využití informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vyučování a učení z různých perspektiv s cílem přispět k poznání a pochopení skutečného vzdělávacího potenciálu ICT a připravit studující na efektivní využití informačních technologií pro podporu inovativních metod výuky a učení.
Literatura
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (14.05.2019)

BRDIČKA, B. Role internetu ve vzdělávání., Kladno: AISIS, 2003.

ČERNOCHOVÁ, M., JEŘÁBEK, T. Moodle a jeho využití ve školním prostředí. 2013.

ČERNOCHOVÁ, M., Vaňková, P. E-learning ve školní praxi. 2013.

FIALOVÁ, I. Web Pages Evaluation. In Proceedings TET 2001. Praha: UK, 2001.

JARKOVSKÁ, L. Úskalí genderově senzitivního vzdělávání. In: Vztahy, jazyky, těla. Praha: FHS UK v Praze, 2007.

JIROVSKÝ, V. Kybernetická kriminalita. Praha: Grada, 2007.

 

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (14.05.2019)

Předpoklad pro úspěšné splnění zkoušky je zvládnutí příslušných vědomostí za všech tematických okruhů v rozsahu výuky a zadaných studijních pramenů. Zkouška má rádný a dva opravné termíny, zkouška je písemná.

Sylabus -
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (14.05.2019)

implementace informačních a komunikačních technologií do vzdělávání, postavení a funkce ICT ve vzdělávání - výuce a učení;
synchronní a asynchronní komunikace ve vzdělávání;
využití ICT ve výuce v závislosti na počtu počítačů, na aplikovaných programech, na charakteru použité technologie a připojení do sítě v různých etapách výuky;
informační zdroje (klasické, e-zdroje), evaluace a využití zdrojů v edukaci;
e-lerning, virtuální vzdělávací prostředí (Moodle);
design e-learningových kurzů;
digitální vzdělávací objekty, jejich evaluace a úložiště;
internetové výukové projekty (vyprávění digitálních příběhů, primární zdroje, webquest);
síťová generace (vlastnosti, vliv na výukové metody);
právní problémy spojené s edukačními technologiemi (Creative Commons);
gender a ICT, problémy, diagnostika;
budoucnost vzdělávacích technologií.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PaedDr. Ladislav Reitmayer, CSc. (28.10.2019)

Vypracování, prezentace a rozprava nad zápočtovou prácí z témat předmětu. Není-li uvedeno jinak, požaduje se práce původní, vytvořená samostatně na základě v práci uvedené literatury a informačních zdrojů.
Odevzdaný úkol může být vrácen k úpravě či přepracování.
Uznané úkoly zakládají důvod k udělení zápočtu.
Zápočet má řádný a dva opravné termíny.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK